مدیرکل اداره کل استاندارد ایلام گفت :با توجه به فرا رسيدن ايام سوگواري در ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی براي توزيع نذورات از ظروف يكبار مصرف گياهي تخريب پذير به شرط درج موضوع بر روي بسته بندي، و براي نوشيدني هاي داغ از ظروف كاغذي با لايه داخلي سفيد رنگ استفاده شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ 31 July 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  همتی اظهار داشت : با توجه به فرا رسيدن ايام سوگواري در ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی براي توزيع نذورات از ظروف يكبار مصرف گياهي تخريب پذير به شرط درج موضوع بر روي بسته بندي، و براي نوشيدني هاي داغ از ظروف كاغذي با لايه داخلي سفيد رنگ استفاده شود.

مهناز همتی افزود: استفاده از ظروف پلاستيكي اعم از ظروف پروپيلن و پلي استايرن به ترتيب داراي علامت مثلث شكل در زير ظرف مانند ليوان و بشقاب با عبارات PP و PS صرفاً براي مصرف نوشيدني و غذاهاي سرد توصيه مي شود و ظروف غذايي از جنس فوم پلي استايرن نيز براي غذاهاي داغ نامناسب است زیرا مجاورت مايعات داغ يا مواد غذايي داغ در اين گونه ظروف، موجب آزاد شدن تركيبات شيميايي سمي منومرها مي شود كه براي سلامت انسان بسيار خطرناك است وآلودگي زيست محيطي را به دنبال دارد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: استفاده از مواد بازيافت براي توليد ظروف يكبار مصرف غير مجاز بوده و توليد كنندگان صرفاً مجاز به استفاده از مواد اوليه نو مي باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار