معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت : با وجود همه ناملایمتی‌ها و سختی‌ها، سال‌های آینده دوره بروز و ظهور تشکل‌های مردمی است.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ 20 August 2022

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت : با وجود همه ناملایمتی‌ها و سختی‌ها، سال‌های آینده دوره بروز و ظهور تشکل‌های مردمی است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر سلمان اسماعیلی فرماندار ویژه ملایر در نشست با سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر اظهار کرد: با وجود همه ناملایمتی‌ها و سختی‌ها، سال‌های آینده دوره بروز و ظهور تشکل‌های مردمی است.


وی مطرح کرد : با توجه به اقدامات اثرگذار و نگاه خوب و مثبت دولت سیزدهم به تشکل‌های مردمی، دهه آینده دوران شکوفایی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی است.

اسماعیلی تصریح کرد : در سال‌های ابتدایی یک رشد و نمو در عرصه شکوفایی نقش مردم در کشور هستیم و نقش سازمان‌های مردم نهاد در دولت‌های پیشرو بسیار پررنگ است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به کوچک‌سازی دولت‌ها و اینکه نمی‌توانند متولی همه امور باشند، افزود : در این فرآیند سهم و نقش مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بسیار پررنگ است و هر جا نقش‌آفرینی کردند، کارها به خوبی پیش رفت.

اسماعیلی تاکید کرد : هیچ کاری بدون تشکل‌ها به نتیجه نمی‌رسد، ایجاد یک مجموعه یا تشکل از بین اعضای سمن‌ها برای تقویت و سرعت‌بخشیدن به فعالیت‌ها و اقدامات و حل مشکلات سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان ضروری است.

نماینده عالی دولت در ملایر بیان کرد :در حال حاضر یک اطلس جامعی از سمن‌های ملایر پیش‌روی ما نیست.

وی در ادامه گفت : باید یک بازآرایش و شکل جدیدی از تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان داشته باشیم.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد در گمنامی، اقدامات ارزنده و اعجاب‌آوری را خلق کرده‌اند که باید مورد حمایت قرار گیرند، بیان کرد: ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد ملایر و سمن‌های فعال باید شناسایی و ساماندهی شود.

اسماعیلی  اظهار امیدواری کرد و گفت :راه‌اندازی خانه سمن‌ها و یا هر شکل دیگری از تشکل‌های مردمی یک ضرورت است ، در بسیاری از عرصه‌ها سمن‌ها باید ورود جدی داشته باشند و انجام برخی اقدامات و معرفی تشکل‌ها، برعهده خودِ سازمان‌های مردم نهاد است.

وی ضمن تقدیر از تمامی تلاش‌ها و اقدامات خوب سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان، بر برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی‌های سمن‌ها تاکید کرد و عنوان کرد : به تمامی دغدغه‌ها و مشکلات تشکل‌های مردمی و سمن‌ها واقف هستم و با پیگیری‌های انجام شده خبرهای خوبی برای آنها خواهیم داشت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز اظهار داشت: سیاست دولت سیزدهم بر استفاده از ظفیت سمن ها است.

وی عنوان کرد : سازمان‌های مردم نهاد از تمام توان خود برای پیگیری و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم با صداقت تمام استفاده می‌کنند و سیاست دولت سیزدهم نیز بهره‌گیری از این ظرفیت است.

فارسی تقویت تعامل دوسویه سمن‌ها با دستگاه‌های اجرایی این شهرستان را اولویتی مهم برشمرد و اضافه کرد : سمن‌ها باید از سیاسی‌کاری پرهیز کنند و انتقاد آنها از هر مجموعه و ارگانی باید سازنده باشد.

وی خواستار اخذ مجور سمن‌ها و به روزرسانی شرح وظایف و اساسنامه‌ آنها شد و گفت : سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان باید دستاوردها و توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار