فرمانده سابق انتظامی استان گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان پلیس فتا دارند که با هوشمندی پلیس فتا رتبه یک کشوری در حوزه کشفیات جرائم سایبری به استان اختصاص پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ 24 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار "حسن مفخمی شهرستانی" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۱۷ شهید پرافتخار تامین نظم و امنیت استان مرکزی و قدردانی از مجموعه استان  برای تلاش در راستای برقراری نظم و امنیت در این استان افزود: مسائل کارگری و صنفی استان وکشور در سال ۹۸ یک مشکل و دغدغه محسوب می شد که با تلاش های صورت گرفته سعی بر در کنار مردم بودن بوده و در همین راستا وفاق خوبی در کنترل تجمعات کارگری و صنفی در استان صورت گرفته است.
وی یادآورشد: در این ۳ سال تعداد دستگیری‌ها در حوزه خرده‌فروش‌ها بی‌سابقه بود و در جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام خوبی انجام شد و حدود ۲۴ درصد افزایش دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و ۸ درصد کشفیات در این حوزه را داشتیم.
سردار مفخمی شهرستانی اضافه کرد: یکی دیگر از دغدغه‌ها در حوزه قاچاق کالا بود که پلیس امنیت اقتصادی راه افتاد و کشفیات خوبی انجام شد همچنین ایستگاه ایست بازرسی در دلیجان ساخته شد و ۳۳۶ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در این سه سال ایجاد شده است.
فرمانده سابقه انتظامی استان مرکزی تاکید کرد:در حوزه پرونده زمین‌خواری نیز با اقدامات خوب صورت گرفته ۵۹۱هکتار زمین آزاد و در حوزه خودروهای شوتی هم هزار و ۲۱۹ دستگاه خودروی شوتی توقیف شد و ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه توقیف سیستمی انجام شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی در ۵ ماه اخیر ۲ درصد کاهش وقوع سرقت داشته و همچنین کشف وقوع حدود ۶۵درصد در استان با تلاش پلیس آگاهی محقق شده، همچنین در راستای کاهش وقوع سرقت پایگاه پلیس آگاهی در اراک راه افتاد و به بهترین نحو ممکن بزرگترین افراد سارق که از مسیر استان عبور می‌کردند دستگیر و زمین‌گیر شدند.

فرمانده اسبق انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در حوزه کاهش وقوع سرقت در رتبه ۵ کشور قرار داریم و در حوزه قتل به زمین مانده تعداد اندک و کمتر از انگشتان یک دست است، گفت: در حوزه جرائم فضای مجازی پلیس فتا در اراک و ساوه راه افتاده بود اما اکنون همه شهرستان‌های استان از این مهم برخوردارند پلیس فتا دارند، پلیس فتا استان رتبه یک کشوری در حوزه کشفیات جرائم سایبری را بخود اختصاص داده است .
مفخمی شهرستانی افزود: کار مشترک با فتا و معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت که در هر بخش و شهرستانی شبکه‌هایی که می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند، شناسایی شدند ، حدود ۱۹۶ درصد کشفیات جرائم سایبری نسبت به مدت مشابه قبل افزایش پیدا کرد.
وی افزود: در حوزه هوشمندسازی و کنترل جرائم خشن هدفمند عمل شد و ۱۰ درصد شرارت و ۱۸ درصد نزاع دسته‌جمعی کاهش پیدا کرد.
فرمانده سابق انتظامی استان مرکزی تاکید کرد: از سال ۱۳۹۸ تا امسال ۳۷۸ نیروی تازه‌ نفس وارد مجموعه استان شد همچنین ارتقای ساختار یگان ویژه و امداد را داشتیم که توان عملیاتی افزایش پیدا کرد و حدود ۱۶۹ دستگاه خودرو و موتور سیکلت صفر کیلومتر وارد مجموعه پلیس استان شد.
مفخمی شهرستانی افزود: کلانتری ۱۱ تفرش و ستاد انتظامی در این سه سال ساخته و کلانتری ۱۸ بازار هم راه‌اندازی شد همچنین کلانتری ۱۱ و ستاد شهرستان خنداب ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: مرکز فرماندهی کنترل هوشمند استان نیز رتبه یک کشوری را دارد که نشان از هوشمندسازی استان و شهرستان‌ها است و ارتباط الکترونیک با مجموعه دستگاه قضایی برقرار است که در پرونده‌های قضایی در میزان تردد و سردرگمی مردم و ضبط مستندات تاثیرگذار است، استان در سال گذشته در زمینه ارتباطات الکترونیک رتبه یک کشوری را کسب کرده است.
مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه سامانه موقعیت‌یاب برای خودروهای عملیاتی پلیس در استان نصب و بهره‌برداری می‌شود، گفت: استان مرکزی یک استان استراتژیک کشور و یک استان معبر و کریدور است که باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و برای تحقق امنیت عمومی از آن استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار