مدیرکل راه و شهرسازی همدان از شناسایی بیش از ۵۰۰ هکتار زمین جدید در داخل و خارج شهر برای ساخت مسکن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 11 September 2022
مدیرکل راه و شهرسازی همدان از شناسایی بیش از ۵۰۰ هکتار زمین جدید در داخل و خارج شهر برای ساخت مسکن خبر داد.
به گزارش تابناک همدان، ایوب اسدالهی با اشاره به اینکه از دو ماه گذشته کارگروهی برای انجام توافقات تملک اراضی تشکیل شده است، گفت: نزدیک به ۱۷ نقطه به مساحت ۵۰۰ هکتار برای تملک و به‌کارگیری در بخش مسکن شناسایی شده که بیش از ۹۰ درصد توافقات انجام شده است.
وی با بیان اینکه با ۴۵۰ نفر در این زمینه جلسات برگزار شده و توافق اولیه صورت گرفته است، تصریح کرد: با برخی از مردم برای واگذاری اراضی خود به مسکن و شهرسازی توافق صورت گرفته و اراضی ارتش و سازمان‌های دولتی نیز در این زمینه مورد توافق قرار خواهد گرفت.
 
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با تأکید بر اینکه ارگان‌های دولتی مکلف هستند تا پایان شهریورماه اراضی خود را واگذار کنند، گفت: تاکنون هیچ ارگانی اراضی خود را به مسکن و شهرسازی واگذار نکرده، اما دولت مکلف کرده است تمام ادارات دولتی تا پایان شهریور اراضی خود را واگذار کنند.
 
اسدالهی با اشاره به اینکه توافق برای واگذاری اراضی ارتش به راه و شهرسازی صورت گرفته است، تأکید کرد: تفاهم ارتش با راه و شهرسازی در ۱۷ شهر انجام گرفته که همدان نیز یکی از این شهرهاست.
 
وی با بیان اینکه در صورتی‌که توافقات اختصاص اراضی به مسکن در همدان انجام نشود ما ناگزیر به ورود به شهر جدید «حورا» خواهیم شد، گفت: در صورتی‌که توافق برای اختصاص اراضی به مسکن از سوی مردم و ارگان‌های دولتی انجام نشود ما ناگزیر هستیم به شهر جدید حورا ورود کنیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی همدان درباره طرح جامع شهر همدان تصریح کرد: در زمینه طرح جامع همدان بحث ضوابط و مقررات انجام شده و فقط بحث ترافیکی باقی مانده که ۱۰ روز کاری زمان خواهد برد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور انجام شود و طرح جامع برای تصویب به شورای عالی برود.
 
اسدالهی با بیان اینکه الحاقات اراضی در طرح جامع نیز دیده شده است، افزود: دوشنبه این هفته شورای عالی مسکن برای الحاق یا خروج ۶۸۰ هکتار زمین به شهر همدان تصمیم می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار