رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعت لوازم خانگی در این استان به سرعت درحال رشد است و در همین رابطه امسال بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 29 September 2022

به گزارش تابناک قم، جواد ناطق بیان داشت: از جمله اولویت‌های صنعتی در قم، تولید لوازم خانگی در بالاترین سطح استانداردهای جهانی است و در این خصوص طی سال‌های گذشته اقدام‌های قابل توجهی از سوی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان با همکاری سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این بخش انجام شده‌است.

وی با اشاره به این که واحدهای تولید کننده لوازم خانگی مستقر در شهرک‌های صنعتی قم دارای برندهای معتبر تجاری و نام آشنا برای مردم هستند، افزود: اکنون تعداد زیادی از لوازم خانگی مورد نیاز مردم در واحدهای صنعتی این استان در بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌شود که از جمله مهمترین‌ آن‌ها یخچال و فریزر در انواع و ابعاد متنوع است.

وی ادامه داد: بر اساس راهبردهای تعیین شده در بخش صنعت قم، ما از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در عرصه‌های صنایع دانش‌بنیان، پاک، پیشرفته و کم‌آب‌بر حمایت خواهیم کرد و در این رابطه با تخصیص تسهیلات بانکی برای صنعتگران به تامین نقدینگی مورد نیاز ایشان کمک می‌کنیم.

ناطق گفت: همچنین تولیدکنندگان فعال در بخش صنعت قم طی سال‌های اخیر علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، نگاه ویژه‌ای به صادرات و بازارهای جهانی دارند و در همین رابطه صنعتگران استان با به‌کارگیری جدیدترین روش‌ها در تولید محصولات خود به دنبال رقالب با نمونه‌های خارجی مشابه هستند.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار