نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که می‌گویند حجاب اختیاری است و هیچ کس نباید امر به معروف کند، نباید تذکر داد و نباید گشت ارشاد داشت و نیروی انتظامی حق ندارد جلویش را بگیرد لازمه این حرف، انکار حدود شرعی و تعزیرات الهی است و این انکار ضرورت دینی، یعنی ارتداد.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ 08 October 2022

آیت‌الله محسن حیدری در آیین بزرگداشت آغاز امامت امام زمان(عج) و نواختن زنگ مهدویت که امروز (۱۶مهرماه) در ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد نواخته شدن زنگ انتظار در حضور دانش‌آموزان و معلمان بودیم. در ارتباط با وظایف ما در خصوص غیبت، باید بدانیم که غیبت یعنی آغاز امامت امام زمان که از سال ۲۶۰ آغاز شده و یک هزار و ۱۸۴ سال از آن تاریخ می‌گذرد و در طول این مدت شیعیان شاهد غیبت صغری و کبری بوده‌اند.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: همه ما به عنوان شیعیان و معتقدان به امام زمان باید بدانیم چه وظایفی نسبت به ایشان داریم. اولین وظیفه، معرفت و شناخت است که واجب است و حتی از نماز و حجاب هم واجب‌تر است. این وظیفه در سطح شناخت خدا است؛ همانطور که باید موحد باشیم و خدا و پیغمبر را بشناسیم باید امام زمان(عج) را نیز بشناسیم. این شناخت شامل شناختن زندگی و امامت و عصمت ایشان و ارتباط مستمر قلبی با حضرت ولی عصر (عج) است. ارتباط روحی و قلبی با حضرت برای این است که خدا ایشان را واسطه و حلقه وصل بین زمین و آسمان قرار داده است و تنها راه رسیدن به خدا و پیوستن به آسمان، امام زمان است.      

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محبت ورزیدن نسبت به امام زمان گفت: همه ما در چاه منیت، دنیا و مادیات گرفتاریم و رهایی از آن تنها با ارتباط با حضرت ولی عصر ممکن است. امام همه شیعیان را دوست دارند. امام زمان در نامه‌ای به شیخ مفید فرموده‌اند شیخ مفید به شیعیان ما بگو که ما شما را به حال خود وا نگذاشته‌ایم و هرگز فراموش نکرده‌ایم، اگر لطف  و عنایت ما نسبت به شیعیان نبود انواع بلاها گرفتاری‌ها و دشمنی‌ها شیعیان را از بین می‌برد. امام به همه ما لطف دارند.  

آیت‌الله حیدری ادامه داد: امام حاضر و ناظر است؛ ما باید بدانیم که در تمام لحظات زندگی زیر نظر امامیم. باید بدانیم از نظر سیاسی و اجتماعی باید گوش به فرمان نماینده امام زمان باشیم. خود امام زمان(عج) فرمودند که در حوادث اجتماعی نماینده‌ای بین شما دارم که او حجت و فقیه است بنابراین باید در تمام مسائل فردی و اجتماعی گوش به فرمان رهبری باشیم. این یکی از وظایف مهم است.

وی افزود: در خصوص حوادث اخیر که مربوط به حجاب است؛ در این حوادث که به دنبال فوت یک خانم در ۲۵ شهریورماه رخ داد، طبق اسناد و مدارک و تحقیقاتی که انجام شده معلوم شد که این خانم عمل جراحی و بیماری زمینه‌ای داشته و در محیط گشت ارشاد سکته کرده است و فیلم هم این را نشان داد. حادثه‌ای که اتفاق افتاده برای همه هم خیلی ناراحت‌کننده بود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند برای این حادثه دلم سوخت. اما دشمنان انقلاب به بهانه این و نام این، چه‌ها که نکردند چه جنایت‌ها و جرایمی که نکردند؛ از توهین به خانم‌ها مخصوصا خانم‌های محجبه، توهین به مقدسات و در راس همه قرآن، کشتن انسان‌های بیگناه، بسیجی‌ها، نیروی انتظامی و نیروهای عادی که توسط این منافقین سلطنت‌طلب و تجزیه‌طلب‌ها بود و در پشت پرده آمریکا و صهیونیست‌ها از این جریان حمایت  می‌کنند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران صف خود را از این ضد انقلاب‌ها جدا کرد. این وسط یکی از عوامل شعله‌ور شدن فتنه اخیر که کمتر کسی از آن‌ها ابراز تنفر کرد، افراد و جریانات سیاسی و بعضا معمم بودند که حرف‌های بی‌ربط زدند و یک نظریه باطل را تلاش کردند به نام اسلام بزنند و آن هم بحث حجاب اختیاری است که من درآوردی است. اگر کسی بگوید حجاب اختیاری است، در مبنای سکولاریسم و لیبرالیسم غربی قابل قبول است اما اگر نسبت به اسلام بگویند در اسلام اختیاری است و حکومت هم نباید جلویش را بگیرد و باید آزاد بگذارد و به خودش مربوط است، خیر. گفتند مگر در اسلام نگفته شده که لااکراه فی‌الدین پس هیچ گونه ابایی نیست و همه آزادند؟ باید دید که این حرف چقدر درست است که قطعا غلط و تحریف دین و مخالف تعاریف اسلام است.

وی ادامه داد: این حرف مغلطه‌آمیز است و دو مغلطه بزرگ دارد که به خاطر عدم رعایت مرزهای اجبار و اختیار است. در اسلام هم اختیار و هم اجبار داریم اما هر کدام در جای خود. این دو شامل خلط بین امور اعتقادی و احکام است. در اسلام امور اعتقادی از جمله موحد بودن به خدا و قیامت و... را داریم. یک سری احکام عملی است مانند نماز و روزه و حجاب و خمس و... بخش اول اجبار بردار نیست و صددرصد باید انسان به خدا و ایمان داشته باشد؛ چرا نمی‌شود انکار کرد؟ چون این امور مادی نیست و جنبه عقلی دارد. دلیل قانع‌کننده ایمان ایجاد می‌کند اما این اعتقاد به خدا با شلاق و شمشیر و زندان قابل اجرا نیست.

آیت‌الله حیدری گفت: اسلامی که می‌گوید لا اکراه فی الدین، همین اسلام می‌گوید اگر کسی از دین خارج شد حد اجرا می‌شود. اگر کسی نسبت به واجبات التزام عملی نداشت و محرمات را انجام داد اسلام هرگز در این مورد نمی‌گوید آزاد هستید. کسی که زنا کرده است حد زنا دارد. برخی گناهان مجازات معین دارند و بقیه گناهان ندارند و شامل تعزیرات هستند و در اختیار حاکم شرع است که این بخش درباره ترک واجب است. ما باید بین امر اعتقادی که اکراه بردار نیست و احکام عملی تفاوت قائل می‌شویم.

وی تاکید کرد: کسانی که می‌گویند حجاب اختیاری است و هیچ کس نباید امر به معروف کند، نباید تذکر داد و نباید گشت ارشاد داشت و نیروی انتظامی حق ندارد جلویش را بگیرد لازمه این حرف، انکار حدود شرعی و تعزیرات الهی است و این انکار ضرورت دینی، یعنی ارتداد. پس بنابراین بحث حجاب اختیاری با حدود الهی و تعزیرات الهی منافات دارد.

وی در پایان یادآور شد: اما مغلطه دومی که در این حرف‌ها وجود دارد خلط بین اختیار تکوینی و تشریحی است. اختیار تکوینی یعنی اینکه انسان مختار آفریده شده و با اختیار خود مومن و کافر می‌شود و با اختیار نماز می‌خواند و ترک می‌کند و با اختیار قتل و جنایت می‌کند و با اختیار انسان خوبی می‌شود و همه انسانها از نظر تکوینی مختار هستند.

جاسم حسینی‌زاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم گفت: با توجه به هتک حرمتی که به ساحت مقدس قرآن کریم، اهل بیت(ع) و آیین الهی حجاب و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران شد، ما آمده‌ایم که اعلام کنیم تا پای جان پای ارزش‌های خود ایستادگی می‌کنیم.

وی افزود: قرائت قرآن الزاما محبت اهل بیت را ایجاد نمی‌کند. ما حافظان و قاریان قرآنی داریم که به خون شیعه تشنه هستند. اما کسک یه عاشق اباعبدالله(ع) و پیامبر(ص) می‌شود سعی می‌کند خود را همرنگ او کند.

برچسب ها: حجاب ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار