رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در فصل پاییز و زمستان پیش رو پیش بینی می کنیم، بیماری آنفولانزا شیوع پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 09 October 2022

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد:  در حال حاضر میزان مراجعات بیماران مبتلا به آنفلوانزای فصلی به مراکز درمانی استان مرکزی بیشتر از بیماری کووید 19 است.

وی افزود: با توجه به شایع شدن این بیماری که اکثرا در بین نوجوانان و کودکان اتفاق می افتد، به خانواده و والدین توصیه می کنیم با توجه به بازگشایی مدارس و حضور فرزندان و دانش آموزان در مدارس و جمع هم کلاسی های خود، نکات و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: علائم آنفلوانزای فصلی بیشتر به صورت تب، درد شدید بدن، لرز و آبریزش بینی است که پیشنهاد می‌شود گروه‌های در معرض خطر، سالمندان، بیماران خاص و زمینه ای نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به کاهش 25 درصدی موارد مثبت، بستری و فوتی کرونا در هفته دوم مهرماه سال جاری نسبت هفته اول مهرماه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: میزان مراجعات سرپایی کرونایی نیز در این مدت کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه میزان تزریق واکسیناسیون روزانه به حدود 200 نفر در روز می‌رسد که آمار قابل قبولی نیست و انتظار می‌رود این روند به روزانه هزار نفر برسد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل سرما این نگرانی وجود دارد که شاهد افزایش آمار مبتلایان و اوج‌گیری کرونا باشیم گرچه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن می‌توان مانع از اوج‌گیری بیماری یا احتمالا وقوع پیک جدیدی بود.

دکتر علیمحمدی در پایان با یادآوری این نکته که تزریق واکسن کرونا برای افرادی که مستعد بیماری بوده یا ضعف ایمنی دارند و نیز دانش آموزان 6 الی 12 سال ضرورت دو چندان دارد، خواستار تزریق واکسن دُز سوم و چهارم کرونا برای افرادی که چهار ماه از تزریق دُز قبلی آنها گذشته است، شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار