معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک در استان به زیر ۱۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 11 October 2022

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: میزان استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در بین مردم این خطه به شدت کاهش یافته و به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به سرد شدن هوا و شیوع آنفولانزا و یکی شدن کرونا و سرماخوردگی لازم است مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی تر باشند.

وی با تاکید تاثیر واکسن بر کنترل کرونا و آنفولانزا خاطرنشان کرد: مردم این استان در مرحله اول ۹۶ درصد، مرحله دوم ۹۰ درصد و در مرحله سوم و چهارم به ترتیب ۵۱ و ۱۰ درصد واکسن کرونا را تزریق کردند.

دکتر علیمحمدی همچنین یادآور شد: تست رپید برای شناسایی مبتلایان به کرونا همچنان در مراکز تعیین شده در استان مرکزی انجام می‌شود اما به علت ضعیف بودن برخی علایم، میزان استقبال مردم از این تست نیز کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ تا ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز بیمارستانی استان بستری هستند و خدمات درمانی تخصصی را دریافت می‌کنند، گفت: شمار افراد فوت شده کرونایی در استان مرکزی در هفته دوم مهرماه نسبت به هفته اول ۲۵ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار