فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام و طیور از تهدیدهای بزرگ علیه سلامت و بهداشت عمومی جامعه است گفت: به این گونه تخلفات با جدیت و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 06 October 2015
به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشتار غیر مجاز دام و طیور در این شهرستان افزود: از اولویت های مهم در زمینه سلامت جامعه ساماندهی کشتار دام و طیور است و سهل انگاری در بهداشت عمومی سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت.
وی با بیان اینکه حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقای بهداشت عمومی یکی از مهم ترین وظایف دولت است ، ادامه داد: هر گونه کشتار دام باید در کشتارگاه استاندارد انجام شود.
او افزود: اقدام خودسرانه در کشتار دام و عرضه لاشه بدون بازرسی بهداشتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی موجب بروز و شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین صنفی از سوی کسبه و اصناف خواستار نظارت دقیق و برخورد جدی با متخلفان صنفی و تداخل در فعالیت های صنفی قصابی ها و کبابی ها و صنوفی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند شد.
فرماندار پارس آباد همچنین بر ضرورت نظارت بر فعالیت میدان دواب و کشتار گاه صنعتی دام این شهرستان تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی و آموزش قصابان و واحدهای صنفی موجود توسط دستگاه های مربوطه شد.
پارس آباد مغان در 230 کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار