مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یازده بسته غیر نقدی به ارزش صد و ده میلیون ریال بین کارگران شهرداری مادوان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 14 October 2022
اجرای طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد / بزرگترین و مهم ترین موقوفه های شهر یاسوج

به گزارش ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: یازده بسته غیر نقدی به ارزش صد و ده میلیون ریال شامل لوازم التحریر و کاپشن بین کارگران شهرداری مادوان توزیع شد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود : در راستای فعالیت‌های اجتماعی طرح‌های مختلفی در طول سال در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله طرح شمیم خدمت، قرار دوازدهم، طرح مهر تحصیلی و … برگزاری می‌شود.

 نصیرالاسلامی اظهار داشت : غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علی‌ها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در شهرستان گچساران با حضور اله کس نجیبی فر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، هیأت امنا و خدام بقعه متبرکه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده محمود طیار علیه السلام با حضور امام جمعه محترم و بخشدار پاتاوه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، طهمورث نصرتی مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا و هیأت امنا و خادم بقعه متبرکه و دیگر علاقمندان به این بارگاه منور برگزار شد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در رابطه با برگزاری طرح قرار دوازدهم که بصورت ماهیانه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود، گفت: از جمله فعالیت‌های این طرح نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم (به عنوان نمونه کسی که پزشک هست میتواند یک روز را جهت خدمت به محرومان و نیازمندان در هر نقطه از استان کهگیلویه و بویراحمد را در روز دوازدهم وقف امام زمان (عج) نماید و به صورت رایگان بیماران را ویزیت کند)، نذر قربانی، ذبح عقیقه و توزیع آن، پخت و توزیع نان صلواتی و توزیع غذای گرم بین خانواده‌ها و جمع آوری وسایل مازاد بر مصرف خانواده و اهدا به خانواده‌های کم برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برحسب وظیفه ذاتی جهت احیاء و احقاق حقوق موقوفات علیه برخی از متصرفین اراضی وقفی، اقدامات خوبی انجام داده است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ابراز کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریّه استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حافظ موقوفات و به دنبال اجرای امینانه نیّات واقفین خیراندیش است که با وقف املاک خود در جهت منفعت عامّه و حل مشکلات جامعه قدم برداشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تبلیغات و فرهنگ‌سازی صورت گرفته تا حدودی رویکرد مردم نسبت به مقوله وقف تغییر کرده که به گونه‌ای بسیاری از مؤمنین و خیریّن طی سنوات اخیر نسبت به مراجعه به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وقف بخشی از املاک خود اقدام نموده‌اند.

وی گفت: از جمله موقوفات مهم استان کهگیلویه و بویراحمد میتوان به موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج شهرستان بویراحمد اشاره کرد.

حجت‌ الاسلام نصیر الاسلامی بزرگترین موقوفه موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد را موقوفه معین التجار بوشهری عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار