معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: سلامت زنان مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به زندگی بهتر برای همگان است و تأثیر سلامت مادران روی تمام اعضاء خانواده را نمی‌توان نادیده انگاشت.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 17 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه ابراهیم شکیبا گفت: آثار رفتار‌های زنان و مادران برجنبه‌های مختلف سلامت و بیماری و نیز تاثیر آن در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خودمراقبتی و مراقبت در منزل به عهده زنان بوده و مرگ و میر، ناتوانی و رفتار‌های آنها، همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: به جهت همین اهمیت است که در کشور ما هفته ملی سلامت بانوان ایران در آخرین هفته مهرماه (٢٤ الی ٣٠ مهر) با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی به جامعه و خانواده‌ها، مدیران و سیاستگزاران در خصوص مهمترین اولویت‌های سلامت زنان، پیشگیری از بیماری‌ها وکاهش عوامل خطر تأثیرگذاربرسلامت زنان برگزار می‌شود.

به گفته وی با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت درکشور و اولویت اجرای وظایف محوله در قانون "حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت " به وزارت بهداشت، در سال جاری رویکرد اصلی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) مباحث مرتبط با جوانی جمعیت می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار