پایان سيزدهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز
سيزدهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز با موضوع احياي درياچه اروميه و ششمين نمايشگاه کتاب دفاع مقدس همت موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از تاريخ ۹ تا ۱۳ مهرماه در محل نمایشگاههای بین المللی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 07 October 2015
به گزارش تابناک تبریز درمدت ۵ روز برگزاري اين نمايشگاه به گفته صفی پور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی حدود يک ميليون نفر از آن ديدن کردند و ۲۵ ميليارد ريال کتاب هم توسط مردم خريداري شد. براي اولين بار سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تبريز به صورت همزمان با ششمين نمايشگاه کتاب دفاع مقدس برگزار شد و در مراسم اختتاميه هم از ناشران برتر اين حوزه در سه بخش دولتي، خصوصي و کتاب برتر تجليل به عمل آمد.

در بخش دولتي نشر ۲۷ موسسه بعثت به عنوان ناشر برتر ششمين نمايشگاه دفاع مقدس انتخاب شد. اين موسسه انتشاراتي با ۳۲ عنوان کتاب در ششمين نمايشگاه دفاع مقدس حضور داشت. حبيب تولدي ديگر نوشته گل علي بابائي در اين نمايشگاه رونمايي شد.

سوره مهر با ۴۰۰ عنوان کتاب در ششمين نمايشگاه دفاع مقدس حضور داشت که به عنوان دومين ناشر برتر اين نمايشگاه انتخاب شده. پرفروش‌ترين کتاب اين انتشارات در اين نمايشگاه کتاب آن بيست و سه نفر با تقريظ مقام معظم رهبري بود.

صرير سومين ناشر برتر در اين حوزه بود که با ۲۱۴ عنوان کتاب در اين نمايشگاه حضور داشت، چشمان عاشورايي آخرين کتاب اين انتشارات در اين نمايشگاه بود. در بخش خصوصي انتشارات خورشيد باران به عنوان ناشر برتر انتخاب شدند، اين ناشر با ۹۰ کتاب عنوان در اين نمايشگاه حضور داشت، دو کتاب منظومه معراج سرخ، بال‌هاي نقره‌اي دو اثر رونمايي شده از اين انتشارات در نمايشگاه دفاع مقدس بود.

موسسه شهيد کاظمي به عنوان دومين ناشر و دارخوئين به عنوان سومين ناشر در اين نمايشگاه انتخاب شدند. دارخوئين با ۲۵۰ عنوان کتاب و ۶۷ عنوان کتاب چاپ نخست در اين نمايشگاه حضور داشت، مدير پرفروش‌ترين کتاب اين انتشارات در اين دوره از نمايشگاه کتاب بود.

همچنين کتاب اطلس نبردهاي ماندگار ارتش به عنوان کتاب برتر ششمين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس انتخاب و مورد تقدير قرار گرفت.

بازدید یک میلیون نفر از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

علی اکبر صفی پور در آیین اختتامیه این نمایشگاه و همچنین ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تبریز گفت : حدود یک میلیون نفر از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در طول پنج روز برگزاری، بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و همچنین جشنواره دریاچه ارومیه را با خود همراه داشت، متفاوت از دوره های قبل بود اظهار کرد: در این نمایشگاه 103هزار عنوان کتاب داخلی و 22 هزار عنوان کتاب خارجی از850 ناشر داخلی و خارجی شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به میزان بالای استقبال و آثار مورد پسند در این نمایشگاه افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توانست در کنار سپاه عاشورا فضایی را برای تمام مخاطبان و علاقه مندان به حوزه نشر کتاب دفاع مقدس فراهم کنند تا از فرصت های گوناگون بهره ببرند.

وی از دیگر برنامه های برجسته این نمایشگاه را جشنواره احیای دریاچه ارومیه دانست و اظهار کرد: با توجه به این حضور گسترده مردم ، جشنواره دریاچه ارومیه می توانست در فرهنگ سازی با هدف احیای این دریاچه مؤثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این جشنواره را نمایاندن نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در معرفی فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه دانست و افزود: تبیین نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارایه راهکار های مناسب برای احیای دریاچه ارومیه از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: در مجموع حدود یکهزار و 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 183 اثر به بخش داوری راه یافتند و از این تعداد سه اثر در بخش فیلم، هشت اثر در نقاشی، سه اثر در پوستر، پنج اثر در عکس، هشت اثر در شعر، پنج اثر در کاریکاتور و سه اثر در خوشنویسی برگزیده شده اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
اما نمایشگاه امسال ایرادهایی داشت که باید حل بشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :