مرکز جامع انتقال خون پرند به‌منظور رفع مشکلات حمل‌ونقل خون از تهران و تأمین فرآورده‌ها، آزمایش‌ها، نگهداری و پخش خون به غرب پایتخت کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 22 October 2022

به گزارش تابناک تهران، آیین کلنگ‌زنی و احداث مرکز جامع انتقال خون شهر پرند شامل ساختمان انبار استراتژیک، ساختمان مؤسسه علمی تحقیقاتی سازمان انتقال خون، مرکز اهدای خون شهر پرند و سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمایی صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مصطفی جمالی اظهار داشت: مسئولیت ساخت بنای 13 هزار و 500 مترمربعی مجتمع جامع انتقال خون شهر پرند در زمینی 15هکتاری توسط یک خیّر سلامت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی استان تهران و مشکلات پخش خون از مرکز وصال به کل استان و مراکز شهرستان‌ها افزود: نیازهای ناگهانی، ترافیک بین‌شهری، امکان تصادفات و... پیوسته زنجیره حمل خون را تهدید می‌کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در ادامه گفت: در اسلام‌شهر و بهارستان هیچ مرکز انتقال خونی وجود ندارد و مرکز رباط‌کریم نیز در شأن اهداکنندگان نیست لذا اگر امکان احداث مرکز اهدا در نزدیکی مراکز شهرستان‌های تهران فراهم شود نه‌تنها مشکل توزیع استانی خون را برطرف می‌کند، بلکه روزانه بیش از 500 واحد خون به آمار اهدای استان می‌افزاید.

جمالی تصریح کرد: مرکزی که امروز کلنگ‌زنی شد، تأمین فرآورده ها، آزمایش‌ها، نگهداری و پخش خون را نیز عهده‌دار خواهد شد همچنین در رفع مشکلات حمل‌ونقل خون و ترافیک نعمت بزرگی است.

وی راجع به بخش‌های دیگری که در این مجتمع دیده شده است بیان کرد: مؤسسه علمی تحقیقاتی، آمفی‌تئاتر، سوئیت‌های رفاهی، سالن چندمنظوره برای اجلاس و سمینارهای آموزشی بین‌المللی بزرگ مناسب جهت میهمانان خارجی، سردخانه مرکزی برای ذخایر پلاسما و احداث انبار استراتژیک برای نگهداری اقلام و تجهیزات مورد نیاز مثل کیت و کیسه و... در شرایط استاندارد از بخش‌های دیگر این مجتمع است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: این مرکز بزرگترین و مهمترین مرکز آموزشی و خدماتی انتقال خون خواهد شد و امیدواریم با حمایت خیّرین و مسئولین منطقه هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا هرچه زودتر سلامت مردم منطقه تأمین شود.

در ادامه سید محمدهادی ایازی نیز کمک مردم را راه‌گشای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و سلامتی کشور دانست و اظهار داشت: علاوه بر مشارکت مردم و خیّرین، عمل به مسئولیت اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی و شهرداری و دستگاه‌های دولتی نیز در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.

رئیس مجمع خیرین انتقال خون با اشاره به همکاری در ساخت 4 مرکز جامع اهدای خون تهران خاطرنشان کرد: در این پروژه نیز اعضای شورای شهر جدید پرند، شهرداری، فرمانداری و شرکت عمران پرند، با همکاری یکی از خیرین پیش‌قدم شده‌اند تا گام مهمی در راستای توسعه مراکز و خدمات انتقال خون برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار