رییس انجمن نجوم استان کرمانشاه با تشریح جزئیات خورشیدگرفتگی فردا (سوم آبان)، گفت: در این خورشیدگرفتگی، گرفت ۵۹ درصدی خورشید را در کرمانشاه شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 24 October 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس محمد خدایاری رییس انجمن نجوم استان کرمانشاه، با اشاره به جزئی بودن خورشیدگرفتگی فردا، گفت: این خورشیدگرفتگی در سراسر کشور به صورت جزئی قابل رویت خواهد بود.

وی با بیان اینکه خورشیدگرفتگی فردا از حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه آغاز و تا حدود ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت، افزود: اوج گرفت این خورشیدگرفتگی در ساعت ۱۵ رخ خواهد داد.

رییس انجمن نجوم استان کرمانشاه با بیان اینکه خورشیدگرفتگی در کرمانشاه از ساعت ۱۳ و ۳۷ دقیقه شروع و تا ساعت ۱۶ و ۶ دقیقه ادامه خواهد داشت، گفت: بیشترین میزان گرفتگی خورشید در کرمانشاه ۵۹.۸ درصد خواهد بود که در ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه این خورشیدگرفتگی جزئی در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه در تهران شروع می‌شود و اوج آن ۱۴ و ۵۸ دقیقه خواهد بود، گفت: در این زمان ماه ۵۵ درصد از قرص خورشید را می‌پوشاند و خورشیدگرفتگی در ساعت ۱۶ و ۹ دقیقه تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه خورشیدگرفتگی سوم آبان در شمال شرق کشور در حدود ۶۲ درصد و در جنوب شرق کشور حدود ۳۹ درصد خواهد بود، گفت: این گرفت در نیمه غربی آسیا، مناطقی از شمال شرق آفریقا و بیشتر نقاط اروپا به صورت جزئی دیده می‌شود.

خدایاری با بیان اینکه خورشیدگرفتگی فردا از نوع گرفت جزئی است، بیان کرد: کسوف جزئی زمانی رخ می‌دهد که ماه بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد، اما قرص ماه فقط جزئی از قرص خورشید را می‌پوشاند.

وی با بیان اینکه استفاده از عینک آفتابی و عکس رادیولوژی برای رصد خورشیدگرفتگی ایمن نیست، تاکید کرد: افراد با چشم غیرمسلح به هیچ عنوان به خورشید نگاه نکنند، چون چشم آن‌ها دچار آسیب جدی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار