مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: امسال ۶۹ هزار تن آرد با قیمت مصوب هر کیسه بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان بین روستاییان استان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 25 October 2022

محمدامین معین‌راد در گفت و گو با ایسنا در خصوص توزیع سهمیه آرد روستایی در استان اظهار کرد: کل جمعیت روستایی استان بر اساس آخرین سرشماری که به سال ۱۳۹۵ بر می‌گردد، یک هزار و ۵۰ روستا در ۲۶ شهرستان با جمعیت یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۶۷ نفر است.

وی افزود: براساس این آمار و به ازای هر روستایی ۷ و نیم کیلوگرم آرد تامین و توزیع می‌شود که ماهیانه ۹ هزار و ۷۶۸ تن آرد به روستاییان استان اختصاص داده می‌شود و این میزان با توجه به جمعیت روستاهای هر شهرستان توزیع می‌شود.

معین راد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هر سال ۹ هزار و ۸۶۹ تن آرد بین روستاییان توزیع می‌شد، بیان کرد: امسال ۶۹ هزار تن آرد با قیمت مصوب هر کیسه بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان بین روستاییان استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاون روستایی و اتحادیه‌ها، عاملین ما جهت توزیع آرد روستایی در هر شهرستان هستند و در مناطق صعب العبور برخی شهرستان‌ها یک عامل از طرف دهیار یا شورای روستا معرفی می‌شود تا آرد را تحویل بگیرد و جهت توزیع به روستای خود ببرد.

معین راد در خصوص نظارت بر توزیع آرد در روستاها، اظهار کرد: نظارت بر توزیع آرد از طریق اداره تعاون روستایی در هر شهرستان انجام می‌شود که به عنوان نماینده تعاون روستایی نظارت می‌کنند و گزارش عملکرد ماهیانه را برای ما ارسال می‌کند.

معین راد در پاسخ به سوال آیا به روستاهای جزو محدوده شهری نیز سهمیه آرد روستایی تخصیص داده می‌شود؟ بیان کرد: برخی از روستاها جزو محدوده‌های شهری هستند و آن‌ها جزو آمار شهری به حساب می‌آیند و آرد آن‌ها به نانوایی محله داده می‌شود که با توجه به تغییرات اخیر در بحث نانوایی‌ها، آن‌ها نمی‌توانند آرد دولتی را بفروشند.

وی افزود: اگر قرار است برای آن‌ها سهمیه‌ای تخصیص داده شود باید اداره کل غله و خدمات بازرگانی برای آن‌ها سهمیه اختصاص بدهد. یعنی باید آن چند خانواری که سهمیه به آن‌ها نمی‌رسد، به فرمانداری درخواست بدهند و درخواست در جلسه کارگروه آرد و نان مطرح شود و پس از تایید توسط جهاد کشاورزی همان شهرستان، فرماندار دستور اختصاص سهمیه آرد را بدهد.

معین راد با اشاره به توزیع سایر اقلام کشاورزی در روستاهای استان بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا شش ماه اول سال جاری حدود ۱۲ هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و کلزا و ۹۰ هزار تن جو توزیع شده است. همچنین از دیگر نهاده‌های دامی توزیع شده می‌توان به ذرت علوفه‌ای، سبوس و کنجاله سویا اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر خدمات اداره تعاون روستایی توزیع ۲۰ هزار و ۱۳۵ لیتر سم شامل سم‌های قارچ‌کش، علف‌کش، حشره‌کش، کنه‌کش و سم‌های مختلف دیگر جهت استفاده در مزارع بوده است. در زمینه توزیع کود نیز از سال گذشته تا دو ماه اول سال جاری، حدود ۱۴ هزار و ۱۷۲ تن کود توزیع شد اما از خردادماه تاکنون با توجه به تغییر قیمت‌ها، کودی توزیع نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار