مجید کیانی از صادرات ۲۳۵ میلیون دلاری ارس در نیمه نخست سالجاری خبر داد و اظهار داشت: صادرات ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی می‌باشد.‌
کد خبر: ۱۰۷۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ 25 October 2022

به گزارش تابناک تبریز، مجید کیانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: صادرات کالای داخلی منطقه درطول ۶ ماه سال جاری ۳۰ میلیون دلار بوده است که به نسبت مدت مشابه سه درصد رشد داشته است. همچنین صادرات مجدد نیز در این مدت به نسبت سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: نیمه اول سال گذشته ۳۹ هزار و ۲۵۱ تن به ارزش ۵ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال صادرات قطعی رخ داده که این رقم در شش ماهه اول سالجاری به حجم ۱۳۵ هزار تن و ارزش ریالی ۲۳ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال رسیده است.
کیانی توضیح داد: بر اساس صادرات قطعی انجام شده عمده این اقلام صادراتی شامل شمش فولادی، قیرنفت و هیدروکربن سبک و سنگین، محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، کیسه و رول پلاستیکی و پلی پروپیلینی، جامبوبگ، چای سیاه، شمش آلومینیوم، تخته و ام دی اف و... بوده است و به کشورهای ترکیه، فدراسیون روسیه، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، مراکش، قزاقستان و ترکمنستان صادر شده است.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :