معاون استانداری قم عنوان کرد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: باید فعالیت‌ها از جلسه محوری خارج و میدانی شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 30 October 2022

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی‌زاده در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید خروجی جلسات در بدنه جامعه مشخص شود، اظهار کرد: در مسائل فرهنگی تبیین سیره شهدا برای نسل جدید نقش بسیار مؤثری دارد.

وی ادامه داد: اگرچه یادواره‌های شهدا به‌صورت گسترده برگزار می‌شود، اما مطابق آسیب‌شناسی مقام معظم رهبری این یادواره‌ها بیش‌تر به ختم‌های باشکوه تبدیل‌شده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه با فعالیت‌های جزیره‌ای به نتیجه نخواهیم رسید، مطرح کرد: باید به دنبال هم‌افزایی و مشارکت بیش‌تر باشیم. 

وی با اشاره به اینکه در اعتباربندی نیز اشکالاتی داریم، عنوان کرد: گاها شاهد ارائه آمارهای غیرواقعی در جلسات برای جذب اعتبار بیش‌تر هستیم که این رویه باید اصلاح شود.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه باید ریل‌گذاری مناسبی در حوزه فرهنگی انجام شود، خاطرنشان کرد: دشمن از ظرفیت فضای مجازی نهایت استفاده را برده است و ما نیز باید تدبیر کرده و بر اساس شرایط جامعه راه جدیدی را برای مقابله با این جنگ پیش بگیریم.

وی با اشاره به اینکه فشار روی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی سنگین است، تصریح کرد: در حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی نیز باید تقسیم‌کار میان دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد چالش‌هایی در خانواده‌ها هستیم که هرکدام آسیب‌های فرهنگی هستند، یادآور شد: باید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها موضوعات فرهنگی و دینی را بیش از گذشته اغنا و تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: روند قبلی و فعالیت‌های گذشته جواب مناسبی نداده است و به همین دلیل باید ریل‌گذاری برای اصلاح رویه صورت بگیرد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات باید به‌صورت تصویری باشد و تیم بازرسی و نظارت نیز آن‌ها را تائید کند، ابراز کرد: باید با هم‌فکری به دنبال تغییر در فعالیت‌های کارگروه باشیم.

وی اضافه کرد: مجموعه هلال‌احمر در حوزه نیروی انسانی ظرفیت خوبی دارد و می‌توان در برنامه‌های مختلف از این ظرفیت بهره‌مند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه باید فعالیت‌ها از جلسه محوری خارج و میدانی شود، اظهار داشت: همچنین مشکلات دستگاه‌ها که نیازمند حمایت استان هستند نیز باید به‌صورت میدانی حل شود.

وی با اشاره به اینکه باید کارمحوری و بازدید میدانی در دستور کار کارگروه قرار بگیرد، عنوان کرد: در بحث ارزیابی مدیران سهم آورده از اعتبارات ملی یک بند جدیدی است که باید تمام مدیران دستگاه‌ها به آن توجه داشته باشند.

حاجی‌زاده افزود: مدیران باید با برقراری ارتباط با وزارتخانه‌ها سهم خوبی از اعتبارات ملی را جذب کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار