معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: طرح‌های ابتکاری با هماهنگی شورای روستا و دهیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از انتشار فراخوان این دوره جشنواره ۲۸۵ روستا از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده و آثار و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 30 October 2022

به گزارش تابناک همدان، هادی شیرمحمدی گفت:از روستا‌های برگزیده در هشتمین جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر «دوستدار کتاب» تجلیل  می شود که روستا‌های استان همدان از بین ۲۸۵ روستای کشور در جمع ۱۰ برگزیده هشتمین جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» قرار گرفتند.

او گفت: این جشنواره به منظور پشتیبانی از برنامه‌ها، اقدامات و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی، امیدبخشی، توسعه کسب‌وکار‌های فرهنگی و هنری محلی و بومی و محرومیت‌زدایی با محوریت فرهنگ برگزار شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: طرح‌های ابتکاری با هماهنگی شورای روستا و دهیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد  که پس از انتشار فراخوان این دوره جشنواره ۲۸۵ روستا از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده و آثار و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

شثیر محمدی گفت: از این تعداد با بررسی آثار رسیده، ۵۲ روستا به مرحله داوری ملی رسیدند که پس از فرآیند داوری مجدد ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده انتخاب شدند.

او گفت:بر اینکه سه روستای اشترمل در تویسرکان، ویان در کبودراهنگ و شاهنجرین در شهرستان درگزین در بین روستا‌های برگزیده معرفی شدند که مراسم تجلیل از فعالان طرح توسعه و ترویج کتابخوانی در این سه روستا، توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فرمانداری شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:بر همین اساس ویژه‌برنامه روستای ویان ۱۵ آبان، روستای شاهنجرین ۱۷ آبان ماه و روستای اشترمل ۱۹ آبان برگزار و از فعالان این عرصه تجلیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار