فرماندار شهرستان جعفرآباد قم:‌
فرماندار شهرستان جعفرآباد قم گفت: برای تسریع در استقرار ادارات در این شهرستان تازه تاسیس نیاز به احداث مجتمع ادارات داریم که ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 31 October 2022

به گزارش تابناک قم، ذبیح الله عبداللهی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل هیات وزیران ادارات در شهرستان‌ها باید در مجتمع ادارات مستقر شوند و بدین منظور زمین لازم را برای احداث آن در اختیار گرفته‌ایم و بودجه مورد نیاز را به استانداری قم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده‌ایم.

وی یادآور شد که بودجه مورد نیاز برای احداث مجتمع ادارات در شهرستان جعفرآباد هنوز به تصویب نرسیده‌است.

وی گفت: هم اکنون اداره‌های جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، شبکه بهداشت و درمان، سازمان تبلیغات اسلامی،‌ ‌بهزیستی، دامپزشکی، منابع طبیعی ، ورزش و جوانان و کمیته امداد در جعفرآباد مستقر شده‌اند و دادگستری نیز به دادگستری شهرستان ارتقا یافته‌است.

عبداللهی گفت: اداره‌های تعاون، کار و  رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی ، راهور و امور مالیاتی تا پایان سالجاری در جعفرآباد مستقر می‌شوند.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل برای ادارات کل استان نسبت به ایجاد اداره در شهرستان جعفرآباد این است که باید از وزارتخانه‌های خود چارت سازمانی شهرستانی دریافت کنند.

وی افزود: اکنون با مشکل تامین مکان برای استقرار ادارات مواجه هستیم و اداره‌هایی که مستقر شده‌اند نیز از ساختمان‌های موجود استفاده کردند.

فرماندار جعفرآباد در مورد علت استقرار نیافتن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان نیز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بدین منظور نامه ای به وزارتخانه خود در تهران ارسال کرده است اما هنوز نتوانسته است مجوز لازم را بگیرد.

شهرستان جعفرآباد از دو بخش قاهان و مرکزی تشکیل شده‌ که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار