فرماندار قصر شیرین در گفتگو با تابناک:
فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات از استان کرمانشاه امسال با افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 08 November 2022

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: عبور و مرور زائرین از مرز خسروی هر روزه طبق روالی که با عراق توافق شده در حال انجام است، اما این رفت و آمد‌ها به این دلیل که حج و زیارت هنوز کاروان راه اندازی نکرده به صورت انفرادی است و ساعت تردد زائرین از ۶ صبح تا ۷غروب می‌باشد.

وی افزود: بازگشایی مرز خسروی و استقبال مردم از این باعث شد، قصرشیرین رونق بگیرد و همان و جنب وجوش و پویایی که در شهر پس از بازگشایی مرز برای زائرین در ایام اربعین به وجود آمد همچنان ادامه دارد، مغازه ها، رستوران‌ها و مهمانسرا‌ها ساعات طولانی در حال فعالیت هستند و چنانچه سازمان حج و زیارت هم به صورت کاروانی زائر اعزام نماید که در مرز خسروی یک شب اقامت داشته باشند اهداف ما در توسعه و آبادانی قصر شیرین قطعا تحقق خواهد یافت.

فرماندار قصر شیرین با تاکید بر این که اربعین قصرشیرین را زنده کرد، گفت: پیشنهاد احداث یک زائرشهر را به استاندار و مجموعه استان داده ایم که در این زائرشهر همه امکانات رفاهی و عملیات حمل و نقلی و پارکینگ زائرین را در نزدیک مرز متمرکز کنیم پراکندگی که امسال در ارائه خدمات وجود داشت و زائرین را اذیت می‌کرد دیگر تکرار نشود، استاندار هم دستور داده اند که مطالعاتی بر این طرح انجام بگیرد که آن هم مورد توجه ما است و آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره برطرف کردن مشکلات ترانزیت میوه و تره بار و مواد فاسد شدنی در مرز پرویز خان گفت: در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک خط اختصاصی میوه و تره بار و نیز ایجاد یک پارکینگ اختصاصی هستیم که خط میوه و تره بار را از صادرات خشک جدا کنیم و این اقدام درحال انجام است.

وی در خصوص میزان صادرات روزانه از دو مرز خسروی و پرویز خان یادآور شد: روزانه حدود ۳۰۰ کامیون تره بار از مرز خسروی صادر می‌کنیم و از مرز پرویز خان هم به همین میزان در حال انجام است.

وی بر افزایش بی سابقه صادرات در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: نسبت به سال گذشته بیش از ۴۵ درصد افزایش صادرات داشته ایم که در استان کرمانشاه تا کنون بی سابقه بوده است.

فرماندار قصرشیرین در خصوص اقلام صادراتی از مرز پرویز خان تشریح کرد: مواد زیادی از مرز پرویز خان صادر می‌شود، اما عمده‌ترین آن‌ها شامل خوراکی و فاسدشدنی و خشکبار است که اقلام خوراکی شامل سیب زمینی، پیاز، کاهو و دیگر اقلام شامل کاشی، سرامیک و میلگرد میباشد.

حیدری تاکید کرد: از مرز صادرات نفتی نداریم، اما شرکت نفت در مرز به تانکر‌ها فروش دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار