معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای توسعه معدن‌کاری و نوسازی ماشین آلات معدنی تسهیلات با سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 09 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان با اعلام این خبر افزود: معدنکاران این استان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.iranmico.com خود اطلاعات خود را ثبت و مدل دستگاه درخواستی را انتخاب کنند.

دارا فرامرزی با اشاره به اینکه این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد ، تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۴۲ ماهه برای معدنکاران در نظر گرفته شده است، بیان کرد: خرید سه مدل بیل مکانیکی، سه مدل لودر چرخ لاستیکی، یک مدل بلدوزر و دو مدل تراک معدنی تولید داخل (شرکت هپکو) از مهمترین این ماشین آلات است.

وی یادآور شد:انعقاد قرارداد پس از بررسی و ارزیابی درخواست های ثبت شده توسط صندوق صورت می پذیرد و مدت زمان تحویل دستگاه ها، از زمان عقد قرارداد بین ۵ تا ۱۲ ماه (متناسب با زمان ثبت نام) و پس از واریز پیش پرداخت ( ۲۰ درصد مبلغ) توسط متقاضی خواهد بود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد حداکثر مبلغ تسهیلات پرداختی را ۸۰ درصد مبلغ کل دستگاه مورد تایید عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۷۶ فقره پروانه بهره‌برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال  و یا در حال تجهیز هستند.

وی ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن  رابیش از پنج میلیون تن نام برد و گفت: با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

فرامرزی ارزش سرمایه گذاری معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار