عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: قاطبه جوانان پای انقلاب اسلامی استوار ایستاده اند.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 10 November 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع امنیت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: مقام شهادت و شهید بسیار بالاست و خانواده شهدا نباید برای شهادت فرزند خود اندوهگین باشند و غصه بخورند، چرا که شهادت در حقیقت با ارزش ترین مرگ‌ها است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: در حوادث اخر برخی از مدافعان امنیت از جمله شهید آرمان علیوردی با شکنجه به شهادت رسیدند که بسیار متأثر کننده بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات صبر در جایی است که با سختی همراه باشد افزود: شهادت توفیقی است که در صورت رسیدن به آن باید شاد بود.

کارشناس دینی افزود: همه ائمه معصومین (ع) آرزوی آنان این بود که در مسیر خداوند به شهادت برسند.

وی عنوان داشت: در صدر اسلام یاسر و سمیه نخستین شهدای زن و مرد تاریخ اسلام هستند که در مسیر حق به شهادت رسیدند و در ادامه نیز بسیاری از افراد برای اسلام جان خود را فدا کردند.

وی گفت: در جریانی برخی‌ها خدمت پیامبر آمدند و از ایشان معلم قرآن خواستند و حضرت نیز ۴۰ معلم به آنان معرفی کرد که دشمنان همه این معلمان قرآن را سر بریدند و این امر نشان می‌دهد که اسلام به این راحتی‌ها بدست نیامده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار شهید داده ایم و در این میان آمار روحانی بیش از سایر اقشار بوده است و همین مدرسه علمیه رسالت قم ۲۰۰ شهید روحانی داده است و بسیاری از عالمان بزرگ در محراب عبادت به شهادت رسیدند.

وی گفت: امروز نیز شهدایی از طلاب در بین مدافعان امنیت دیده می‌شوند و این امر موجب مستحکم‌تر شدن ملت و کشور خواهد شد و باید بدانیم که این نظام ساده به دست نیامده که ساده از دست برود و خون همین شهدا نظام را بیمه می‌کند.

رفیعی با اشاره به آیه ۱۴۶ سوره آل عمران در خصوص شهدا بیان داشت: شهدا کسانی هستند که خدا محور اند و انگیزه آنان فقط حفظ کشور نبوده و کسی که برای خدا کار کند ماندگار می‌شود.

شهدا هیچ گاه سست نشدند و تردید به خود راه ندادند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: شهدا هیچ گاه سست نشدند و تردید به خود راه ندادند همانند شهید علیوردی که وقتی از او خواستند که در زیر شکنجه از آرمان‌های خود دست بردارد این کار را انجام نداد تا اینکه جان خود را از دست داد و این صحنه‌های شکنجه که در تاریخ اسلام سراغ داشته ایم و ندیده بودیم در شهادت این طلبه جوان دیدیم.

کارشناس دینی ادامه داد: قاطبه جوانان ما اینگونه هستند و امروز نیز در بین جوانان ممکن است عده‌ای مسیر انحرافی را رفته باشند اما اکثر جوانان پای انقلاب اسلامی استوار ایستاده اند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: میلیون‌ها نفر در روز سیزده آبان امسال به خیابان آمدند و خیلی احمق هستند دشمنانی که تصور می‌کنند با برخی حرکات می‌توانند نظام را سرنگون کنند.

وی بیان داشت: دشمن از سال‌ها قبل برای این اغتشاشات برنامه ریزی کرده بود که امنیت کشور را مخدوش کند که فوت این خانم بهانه‌ای شد که توطئه خود را اجرایی کنند.

رفیعی، با بیان اینکه در کشور ما تجمع‌های اعتراضی بارها بارها برگزار شده افزود: اقشار مختلف برای پیگیری مطالبات خود در کنار مجلس شورای اسلامی اعتراضات خود را مطرح کردند و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است اما اعتراض غیر از اغتشاش و آدم کشی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ابراز داشت: باید بین معترضینی که با اغتشاش همراهی نکردند با افرادی که در مسیر اغتشاشات قرار گرفتند تمایز قائل شد.

وی گفت: دینداری هزینه دارد و نباید تصور کرد که بدون سختی می‌توان این مسیر را دنبال کرد و در طول تاریخ نیز آمده به پیامبر اسلام و ائمه معصومین (ع) ناسزا می‌گفتند و با ایشان بدرفتاری می‌کردند.

این کارشناس مذهبی، افزود: دشمنان با استفاده از فضای مجازی جوانان را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار داده که خبرهای دروغین آنان باور پذیر می‌شود و شبکه‌های ماهواره‌ای هر روز هزاران دروغ و توطئه را در کشور جریان می‌دهند.

هنرمندان و ورزشکاران باید مراقب سخن گفتن خود باشند

وی افزود: هنرمندان و ورزشکاران و آنانی که حرف شأن در جامعه تأثیر دارد باید مراقب سخن گفتن خود باشند.

رفیعی تصریح کرد: متأسفانه دشمنان آنقدر تبلیغات سو علیه کشور کردند که پیشرفت‌ها و دستاوردهای در عرصه‌های مختلف از جمله نظامی دیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: دولت باید جلوی بی ثباتی بازار را بگیرد و در زمینه معیشت و اقتصاد باید کارهای اساسی کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اضافه کرد: خانواده‌ها و جوانان از لاک تبلیغات منفی دشمنان و معاندین باید بیرون بیایند و واقعیات را ببیند و باید با متخلفین در هر جایگاهی برخورد شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار