امام جمعه قم:
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه ملت بیدار و منسجم و نیرو‌های مسلح اجازه نخواهند داد دشمن به این کشور نگاه چپ کند، گفت: دشمن قصد هویت‌زدایی از انقلاب و وارونه نشان دادن واقعیات را دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 12 November 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی موفق به ترک گناه و انجام توبه شد و از منجلاب گناه فاصله گرفت، خیرات و برکاتی نصیب انسان می‌شود که اولین آن‌ها، این است که آنان در سایه ترک گناه می‌توانند شخصیت و هویت خود را بازیابی کنند.

امام جمعه قم افزود: کسی که مرتکب گناه به ویژه گناه‌های سنگین می‌شود هویت انسانی‌اش به هویت حیوانی تبدیل می‌شود، کسی که توبه و ترک گناه می‌کند قبل از اینکه او موفق به توبه شود خداوند به او توجه می‌کند تا توفیق توبه پیدا کند، بازگشت خدا به بنده، زمینه‌سازی برای توبه بنده است و زمانی که بنده موفق به توبه شد خداوند به انسان بر می‌‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: بازگشت خداوند بعد از توبه با برگشت قبل از توبه متفاوت است، زیرا بازگشت اول برای توفیق توبه است و بازگشت دوم برای پذیرش توبه او است، یعنی بنده فقط یک کار(توبه) انجام می‌دهد، اما خداوند دو کار برای بنده می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ملت بیدار و منسجم و نیرو‌های مسلح ایران اسلامی اجازه نخواهند داد دشمن به این کشور نگاه چپ کند، بیان کرد: اغتشاش در ایران کاری است که دشمن به دنبال آن است و آن را راهبرد خود می‌داند و می‌خواهند اجماع بین المللی ایجاد کنند در حالی که نگاه این دولت ارتباط با جهان است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به برنامه‌های شوم دشمن برای مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: علی‌رغم همه این تلاش‌ها مردم ایران همچون 13 آبان امسال با حضور گسترده در صحنه حمایت از انقلاب، همه دشمن قصد هویت‌زدایی از انقلاب و وارونه نشان دادن واقعیات را دارد محاسبات دشمن را بر هم زدند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه دشمن قصد هویت‌زدایی از انقلاب و وارونه نشان دادن واقعیات را دارد، افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند انقلاب اسلامی ما هم در بعد منطقه‌ای، هم بین‌المللی و هم انسجام بخشی روبه صعود و جلو است، البته ما منکر مشکلات در جامعه نیستیم.

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات و رهنمود‌های خود همواره بر لزوم زنده نگه داشتن یاد امام راحل رحمت الله علیه، افشا کردن دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن، جهاد تبیین و جلوگیری از نفوذ ارتجاع در کشور تاکید دارند.

حسینی بوشهری در رابطه با سند ملی امنیت آمریکا گفت: در این سند بیان شده است که سال 2030 به عنوان آخرین هژمونی و تسلط آمریکا محسوب می‌شود و دنیا در حال تغییر است و ما اکنون در سال‌های اولیه یک دهه تعیین کننده برای آمریکا هستیم.

عضو  مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایالات متحده بر اساس سند امنیت ملی آمریکا به دنبال مهار نفوذ انقلاب اسلامی است، افزود: ایجاد بی‌ثباتی در کشور‌های پیرامونی، گسترش شبکه‌های رسانه‌ای معاند با حمایت‌های مالی گسترده، ایجاد اغتشاش در داخل و اجماع بین‌المللی علیه ایران از جمله راهبرد‌های دشمن در این خصوص است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد سال جاری سخنانی بیان کردند که نشان می‌دهد باید افتخار کنیم که رهبری آگاه، آینده‌نگر و دارای پیش بینی قوی دربارضه مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داریم.

حسینی بوشهری افزود: رهبر معظم انقلاب بیان کردند امروز بهترین امید دشمن برای ضربه زدن به کشور، اعتراضات مردمی است و دشمن با کار روانی، فضای مجازی، پول و مزدور پروری می‌خواهد مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار بدهد، البته دشمن در این محاسبه نیز مانند سایر محاسبات راه غلطی در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه پشت به انقلاب ارتجاع است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید و نگذارید افراد طوری وانمود کنند که نظام اسلامی روبه بن بست است که این‌ها همان جهاد تبیین است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار