اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران با پیام تصویری امام خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 17 November 2022

به گزارش تابناک قم، اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم صبح امروز در مسجد مقدس جمکران با پخش پیام تصویری سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولین ستاد برگزاری کنگره  آغاز شد.

حضور شهدایی با 9 ملیت متفاوت در میان شهدای قم 

سید محمدتقی شاهچراغی این در اجلاسیه با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه(س) محور حرکت مردم قم است، اظهار کرد: مردم قم با الگوگیری از ایشان در مسیر آرمان‌های اسلام ناب محمدی گام برداشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای آینده ایران روزهای خوبی را به اعتبار ملت استوار پیش‌بینی می‌کنیم، عنوان کرد: مردم ایران پای کار انقلاب بوده و هستند و هیچ گاه میدان مبارزه با استکبار را خالی نمی‌گذارند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مردم قم در میدان حضور دارند و همیشه ثابت کرده‌اند که پیشگام قیام و فداکاری هستند.

وی با بیان اینکه یکی از امتیازهای قم حضور شهدای کشورهای مختلف در بین شهدای قم است، عنوان کرد: حضور شهدایی با 9 ملیت متفاوت در از جمله عراق، بحرین، عربستان، الجزایر، فرانسه، افغانستان، پاکستان و غیره در میان شهدای قم نشان از توجه ویژه به قم است.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه ادامه دادن مسیر شهدا همیشه می‌تواند کشور را از چالش‌ها و مشکلات رهایی بخشد، عنوان کرد: همه دغدغه‌مندان باید نسبت به زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ورود کنند.

امروز به قله انقلاب اسلامی رسیده‌ایم 

در ادامه حسین کاجی با بیان اینکه بانی جلسات شهدا امام زمان(عج) است، اظهار داشت: جلسات شهدا باید به صورت مستمر و با همت مردم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اولین دانش‌آموز شهید به قم اختصاص دارد، گفت: دختران دانش‌آموزان در دوران انقلاب برای حفظ حجاب و عفت خود جان دادند، اما ذلت را نپذیرفتند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفن امیر شهدای ارتش در قم یک افتخار برای این شهر است و در این فرصت‌ها باید از شهدای ارتش یاد کنیم که برای سرفرازی ملت جان و مال خود را فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به قله انقلاب اسلامی رسیده‌ایم و برای جوانان حرف‌های تازه‌ای داریم، اما استکبار جهانی می‌خواهد جوانان ما زمینه‌ساز ظهور نباشند و نتوانند در مسیر اسلام گام بردارند.

کاجی عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند سربازان من در گهواره هستند و رهبری نیز فرمودند که دهه هشتادی‌ها انقلاب را به اوج می‌رسانند و ما به این سخنان ایمان داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار