رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به بساط پررونق جگرکی‌های سیار در کرمانشاه، گفت: سلامت گوشت و جگری که این جگرکی‌های سیار عرضه می‌کنند، مورد تائید دامپزشکی نیست.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 20 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رامین سمیعیان با بیان اینکه جگرکی‌های سیار هیچ پروانه و مجوزی برای فعالیت در سطح شهر ندارند، گفت: جگرکی‌های سیار که روز به روز هم در حال افزایش در شهر کرمانشاه هستند، سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند.

سمیعیان با بیان اینکه کبابی‌ها و جگرکی‌های سیار در ساعات پایانی شب در اطراف میادین اصلی شهر اقدام به عرضه کباب، جگر و... می‌کنند، افزود: فعالیت این کبابی‌ها و جگرکی‌های سیار غیرقانونی است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: عرضه دل و جگر توسط افراد دوره گرد و دست فروش می‌تواند عامل انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان باشد که تهدید جدی علیه سلامت و عامل انتقال بسیاری بیماری‌ها خواهد بود. 

سمیعیان ادامه داد: گوشتی که توسط کبابی‌های سیار عرضه می‌شود ممکن است گوشت کشتار خیابانی بوده و یا به میکروب بیماری‌هایی مانند بروسلوز، تب کریمه کنگو و ... آلوده باشد که بیماری را به انسان منتقل می‌کند.

وی تصریح کرد: این کبابی‌ها حتی ابتدایی‌ترین وسایل مانند یخچال مناسب را برای نگهداری گوشت و جگر ندارند و سلامت گوشت و جگری که عرضه می‌کنند مورد تائید دامپزشکی نیست.

وی سپس علت اصلی خرید از کبابی‌ها و جگرکی‌های سیار را بی اطلاعی مردم از مخاطرات بهداشتی و نیز قیمت پایین‌تر آنها عنوان کرد و افزود: این کبابی‌ها و جگرکی‌ها شاید کباب و جگر را با قیمت پایین‌تری عرضه کنند، اما خرید از آنها ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود.

 سمیعیان با توصیه به خانواده‌ها برای خرید کباب و جگر از مراکز مجاز عرضه این محصولات، گفت: اکیپ های دامپزشکی ماهانه حداقل سه بار به صورت سرزده و تصادفی از مغازه‌ها و کبابی‌های دارای پروانه کسب بازدید کرده و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار