فرمانده انتظامی شهرستان ری از آزادسازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال با ۵۰ حکم قضایی در قلعه نو خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱ 20 December 2022

به گزارش تابناک تهران از پلیس ری، سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به آزادسازی اراضی کشاورزی اظهار داشت: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش "قلعه نو" در دستور کار مأموران کلانتری ۲۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بنا‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در این عملیات ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

جلیلیان ارزش زمین‌های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۵۰ حکم قضائی در روز گذشته به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار