عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری:
امام جمعه تهران گفت: فریب خوردگان بدانند که حاکمیت بدون اقتدار، نه توسعه اقتصادی پیدا می‌کند و نه می‌تواند توسعه سیاسی و اجتماعی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 21 December 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی روز سه‌شنبه در همایش بصیرت فاطمی در قم، بابیان اینکه دشمنان در فتنه اخیر نیز شکست خواهند خورد، گفت: یکی از اهداف دشمنان و اغتشاشگران شکستن اقتدار نیروی انتظامی و برهم زدن اصل امنیت ملی است؛ تعرض به پلیس در طول تاریخ فعالیت نیروی انتظامی بی‌سابقه است. دشمن به پلیس و بسیجی حمله می‌کند تا اقتدار نظام را درهم بشکند. دشمن می‌داند نظامی می‌تواند موفق باشد که مقتدر باشد و نظامی که مقتدر نباشد بهره ای از توسعه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را نخواهد دید.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری برگزاری دادگاه‌های اغتشاشگران را مورداشاره قرار داد و با اشاره به احکام محاربه، افزود: قانون اساسی ما برگرفته از فقه امام راحل است و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به روشنگری حکم محاربه را بیان کرده‌اند؛ ما از ریختن خون ناراحت می‌شویم اما نمی‌توانیم از کنار افرادی که با قساوت و خشونت مردم و بسیجیان را به خاک و خون می‌کشند، به‌سادگی عبور کنیم.

وی بابیان اینکه طبق قانون اساسی ما ترساندن مردم چه با سلاح گرم و چه با سلاح سرد در حکم محاربه است، اضافه کرد: جای تعجب است که عده‌ای در خصوص تعدیل در احکام محاربه بیانیه می‌دهند و موضع می‌گیرند اما در برابر ریختن شدن خون افراد بیگناه بی‌تفاوت عبور می‌کنند.

امام‌جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مفاد قانون در برابر حکم محاربه فصل الخطاب است، یادآور شد: در کشور باید قانون حاکم باشد و همه باید در برابر قانون تسلیم باشند؛ برخی از افراد با صدور بیانیه درصدد این هستند که دست قوه قضاییه در صدور احکام محاربه بلغزد و نتواند اعدام‌های قانونی را انجام بدهد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۹ فتنه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، تصریح کرد: مقابله با اسلام و براندازی جمهوری اسلامی جزو اهداف مشترک تمام فتنه‌های از ابتدای انقلاب بوده است؛ همه باید بدانند قصه امروز قصه براندازی دین است؛ مسجد، قرآن و اهل‌بیت(س) و خدا با شما چه کرده است که شما آن‌ها را آتش می‌زنید.

وی تاکید کرد: عده‌ای در تلاش هستند تا نام حوادث اخیر را اعتراض بنامند و از بکار بردن اغتشاش خودداری می‌کنند؛از اغتشاشگران سوال می‌کنم در آمریکا و فرانسه که کعبه آمال شماست آیا سابقه داشته که انجیل و تورات را آتش بزنند و به کلیساها حمله کنند؛ در کجای دنیا حمله به بانک‌ها، مغازه‌ها، توهین به مقدسات و تجاوز به حریم خصوصی را اعتراض می‌نامند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه کم‌رنگ کردن حجاب یکی دیگر از اهداف مهم حوادث اخیر است، گفت: باعث افتخار است که اکثریت زنان ایرانی پایبند به حجاب هستند و حجاب جزو مسلمات و ضروریات فقه شیعی است و ما جان می‌دهیم اما اجازه نمی‌دهیم حجاب کنار برود. برخی تئوری پردازان آمریکایی به صراحت بیان کردند برای مقابله با جمهوری اسلامی باید ولایت فقیه و حجاب را در ایران کنار بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه تبلیغ از اهداف اولیه حوزه علمیه است، اظهار داشت: طبق تصویب شورای عالی حوزه علمیه قم، هفته آینده که منتهی به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌شود حوزه‌های علمیه تعطیل‌شده تا طلاب با خاطرآسوده به تبلیغ و جهاد تبیین بپردازند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) مصداق بارزی از جهاد تبیین است که قابلیت تدریس در حوزه‌ها را دارد، ادامه داد: پیام خطبه فدکیه این است که وقتی منافقان و نفوذی‌ها وارد عرصه شوند دین و حجاب کم‌رنگ می‌شوند و ولایت به حاشیه برده می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ولایت را نباید تنها گذاشت چراکه اگر ولایت برود اسلام از بین می‌رود، ابراز داشت: پیام دیگر خطبه فدکیه این است که آنجا که ولایت درخطر باشد همه باید سپر ولایت شوند حتی اگر آن شخص وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

خاتمی بابیان اینکه جهاد تبیین واجب فوری است، ادامه داد: اگر این فریضه فوری با سرعت انجام نگیرد دشمن واقعیات را وارونه نشان می‌دهد و آن را منحرف می‌کند، از مبلغان انتظار می‌رود در مناسبت‌های تبلیغی اصل جهاد تبیین را موردتوجه قرار بدهند.

اعزام 2 هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به اهمیت تبلیغ در شرایط کنونی، بیان داشت: بسیاری از افرادی که در وضعیت کنونی باید حرف بزنند سکوت کرده‌اند؛ برخی از افرادی که همیشه برای امور بزرگ و کوچک موضع می‌گرفتند جوری سکوت کرده‌اند که گویا حرف زدن یادشان رفته است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل با اشاره به شرایط جنگ نرم و شناختی دشمنان علیه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در چنین شرایطی لازم است با اتکاء به حضرت فاطمه زهرا(س) جهاد تبیین و روشنگری‌های لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور مبلغان باید با رعایت تمام ملاحظات و دقت نظرها، با زبانی گویا و دلسوزانه دست به تبیین زده و زمینه‌های مشکلات کنونی کشور بخصوص وضعیت معیشتی را برای مخاطبان شرح دهند.

عادل افزود: یکی از مشکلات این روزهای تبلیغ در کشور این است که طلابی که خودشان ازنظر معیشتی در پله‌های آخر اقتصادی هستند باید در خصوص روشنگری مسائل حوزه معیشت و غیره روشنگری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: هم‌زمان با فرارسیدن روزهای پایانی ایام فاطمیه افزون بر 2 هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

عادل یادآور شد: یکی از کار ویژه‌های مهم مبلغان در طول ایام فاطمیه حضور در مدارس و تبیین و روشنگری در خصوص ابعاد مختلف جنگ ترکیبی خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار