مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان از اول دی ماه گفت: برای اجرای این طرح ۱۶ پایگاه استقرار یافته است.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 21 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی درویشی  افزود: این طرح همه ساله فصل تابستان اجرا می شد که برای سال تحصیلی آینده زمان اجرای آن تغییر و به دی ماه موکول شده است.

وی ادامه داد: فرآیند این طرح در رویکرد جدید بصورت کامل الکترونیکی بوده و تا آخر اسفدماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه این طرح در مرکز استان در سه پایگاه اجرا می شود، از والدین نوآموزان بدو ورود به دبستان خواست در مهلت تعیین شده برای سنجش فرزندانشان اقدام کنند.

درویشی یادآور شد: فرآیند سنجش در این پایگاه ها برای ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل سنجش بینایی، شنوایی، مراقبت های بهداشتی، ارزیابی های پزشکی و بررسی آمادگی تحصیلی و روانی نوآموزان خواهد بود.

وی تاکید کرد: چنانچه نوآموزان در این مرحله مشکوک تشخیص داده شوند، به مرحله تخصصی ارجاع داده شده و در غیر این صورت برگه تایید سنجش را برای ثبت نام نهایی در مدرسه از این پایگاه ها دریافت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: ثبت نام نوآموزان از طریق مربیان مراکز پیش دبستانی و یا والدین قابل انجام است و سال آینده این طرح در تابستان اجرا نخواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار