فرماندار ورامین :
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ورامین گفت : بازآفرینی شهری و نوسازی مردمی مسکن در کاهش مخاطرات زلزله بسیار تاثیر است که در این مسیر باید قوانین برای حضور سرمایه گذاران در راستای بازآفرینی شهری تسهیل شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 25 December 2022

به گزارش تابناک تهران، مجید درویشی روز یکشنبه در نشست آموزه های زلزله بم و بررسی نقش بازآفرینی شهری و نوسازی مردمی مسکن افزود:موضوع بازآفرینی شهری تاکنون بیشتر در مقالات و طرح ها و ایده ها بحث شده است و مباحث جامع و کاملی در حوزه اقتصادی و فرهنگی شهرسازی در آنها دیده شده است و تاکنون در عمل هیچ اتفاقی در این حوزه نیافتاده است .

درویشی با اشاره به تجربه تلخ زلزله بم گفت : در زلزله بم دیدیم که چگونه در عرض چند دقیقه چگونه یک شهر نابود شد و عزیزان زیادی جان خود را از دست دادن و خسارات جبران ناپذیری وارد شد و هزینه های گزافی برای بازسازی آن در طول این ۲۰ سال انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود : ما در حوزه مختلف همیشه عادت کردیم یک اتفاقی بیافتد بعد بیایم کاری کنیم که باید این رویه را تغییر دهیم .

معاون استاندار تهران با اشاره به مشکلات اجرا نشدن طرح باز آفرینی شهری در شهرستان ورامین گفت: مشکل زیاد و اساسی در حوزه اجرا نشدن طرح باز آفرینی شهری تاکنون وجود داشته است که باید اقداماتی برای جذب بخش خصوصی در اجرای طرح باز آفرینی شهری را انجام داد .

وی در ادامه گفت : حل مشکل اسناد رسمی بافت های فرسوده ، اختصاص تسهیلات به صورت ویژه متناسب با قیمت تمام شده ساخت مسکن ، تسهیل گری و اختصاص تراکم ساخت و امتیاز ویژه برای سازنده ها در بافت های فرسوده در این مسیر تاثیر گذار است.

فرماندار ویژه شهرستان ورامین در پایان گفت : در صورت انجام اقدامات فوق می توان در بازآفرینی بافت های فرسوده امیدوار بود و در حوزه طراحی این طرح مجموعه شهرداری ها و اداره مسکن و شهرسازی با توجه به بوم منطقه اقدامات لازم را انجام دهند .

شهردار ورامبن نیز با اشاره به وجود بافت های فرسوده در شهر ورامین گفت : در حال حاضر در شهر ورامین ۴۲۸ هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد و باید جهت بازسازی و بازآفرینی آن تلاش کنیم .

وی افزود : ۳۰ درصد شهر ورامین در حال حاضر سکونت گاه غیر رسمی می‌باشد که با کمک تمام دستگاه ها در سامان دهی آنها نیاز داریم .

این نشست با حضور معماریان معاونت فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری کشور ،ثامنی معاون مسکن و ساختمان و شهرسازی استان تهران ،محمدی معاونت امور فنی و عمرانی ، زاهدی بخشدار مرکزی ، مرادی بخشدار جوادآباد ،مومنی شهردار ورامین ،وصالپور ریاست شورای شهر ورامین و جمعی از روسای ادارات و نهاد ها برگزار شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار