این یک سوال بسیار مهم و قابل بررسی برای رسانه ، افکار عمومی و مسئولین است . سوالی که امروز با انتشار فیلمی که احتمالا منشا تولید و انتشار آن مشخص نیست به آن پاسخ داده است .
کد خبر: ۱۰۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴ 28 December 2022

چند روزی است که ماجرای یک صندوق سرمایه گذاری محلی در شهرستان بهمئی سر و صدای زیادی به پا کرده است . این حواشی از روزی برجسته تر شد که دستگاه قضایی اقدام به برخورد با عامل این صندوق و توقیف حساب های آن نموده است .
یکی از حواشی مهم که در میان مشتریان این صندوق بسیار پر تکرار بوده است مربوط به این پرسش است که اگر چنین صندوقی ، مجوز نداشته است چرا پس از گذشت مدت ها از کار آزادانه ان به یکباره دستگاه قضایی به آن ورود کرد ؟ و چرا از قبل هشدار نداده بود ؟! این یک سوال بسیار مهم و قابل بررسی برای رسانه ، افکار عمومی و مسئولین است . سوالی که امروز با انتشار فیلمی که احتمالا منشا تولید و انتشار آن مشخص نیست به آن پاسخ داده است .
فیلم / پاسخ به یک سوال "آیا دستگاه قضایی از قبل هشدار داده بود ؟"

همانگونه که در فیلم بالا شنیده می شود ، مقام ارشد قضایی شهرستان هشدار عضویت در این صندوق ها را داده بود هر چند با توجه به این نکته که عمده مردم استان کمتر چنین سخنانی را می شنوند مگر به ضرورت و یا برجسته سازی موضوع ، اما در مجموع دستگاه قضایی می تواند خود را از اتهام عدم توجه از قبل به فعالیت های غیر قانونی این صندوق ، تبرئه کند .
و اما با نگاهی به نظرات مردم در خبر اولیه تابناک که شفاف سازی موضوع از طرف دستگاه قضایی بود ، چند نکته یا سوال اساسی مطرح است که مسئولین خصوصا مقامات قضایی لازم است برای آرامش اعضای مردم این صندوق پاسخ هایی برای ان ها داشته باشد .
به نظر می رسد مردم عضو این صندوق هنوز از غیرقانونی بودن فعالیت آن و یا کلاهبرداری بودن اقدامات چندان قانع نشده اند و احساس می کنند مسئولین دلایل دیگری برای این اقدام دارند که البته شواهد نشان می دهد اقدام قضایی صورت گرفته به نوعی پیش دستی برای جلوگیری از خسارات بیشتر به مردم و احیانا چاره اندیشی برای پایین آوردن تبعات این صندوق است .
یک نکته کلیدی در خصوص وضعیت سپرده های مردمی است که موجب نگرانی های زیادی شده است که البته در این خصوص به نظر می رسد اقدام قضایی باز هم به نوعی اقدامی در راستای کاهش ضرر و زیان بیشتر مردم است هر چند عده ای از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد بیان می کنند که کل سرمایه و زندگی خود را در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند .
و اما با توجه به حجم بالای سرمایه های جذب شده در این صندوق (بنابر سخن اعضای صندوق) و احتمال کلاهبرداری های گسترده و همچنین عدم برگشت سرمایه مردم ، آسیب های اجتماعی ناشی از این موضوع ، نکته بسیار مهمی است که متولیان امر باید هر چه سریعتر در جهت کاهش حداکثری آن تلاش و اقدام کنند .
در نهایت باید گفت که اکنون همه افرادی که به نوعی به ماجرای این صندوق سرمایه گذاری محلی مرتبط هستند ، باید تلاش کنند که با همکاری همدیگر ، بهترین پایان ممکن را برای آن رقم بزنند !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
باسلام لطفا پیگیر باشید
ما واقعا به پولمون نیاز داریم
قشرکارگر هستیم
درآمد کم تورم بالا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
تورا خدا یه کاری کنین مسولین
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
من وام گرفتم سر مایه گزاری کردم پیش این آقا حالا باید کی پاسخ گوی من باشد مگه قانونی در کار نیست که هر کس هر کاری میخواد انجام دهد درآمدی هم ندارم که قسط پرداخت کنم ترا خدا پول ما را برگردان
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
من وام گرفتم سر مایه گزاری کردم پیش این آقا حالا باید کی پاسخ گوی من باشد مگه قانونی در کار نیست که هر کس هر کاری میخواد انجام دهد درآمدی هم ندارم که قسط پرداخت کنم ترا خدا پول ما را برگردان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار