عضو شورای عالی حوزه های علمیه به نقش علمای دزفول در کشور اشاره کرد و گفت: امنیت کشور در مقاطع مختلف به ویژه پشت جبهه مرهون عالمانی چون آیت الله شفیعی است.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 29 December 2022

به گزارش ایرنا آیت الله محسن اراکی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت آیت الله سیدعلی شفیعی و ۲ فرزندش در حسینه ثارالله دزفول یا قدردانی از برگزاری چنین آیینی افزود: حضرت فاطمه مرکز تطهیر جامعه بشر را در خانه اش تاسیس کرد که در طول ۱۴۰۰ سال طول تاریخ شگفت آورترین پدیده ها و ثمرات را به همراه داشته است .

وی با بیان اینکه تداوم ارزش های متعالی جامعه بشر در همین خانه بوده است، گفت: در بحران های اخیر فرزندان فاطمه از جمله امام خمینی (ره)، سیدحسن نصراله، مقام معظم رهبری، عبدالملک بدرالدین رهبر یمن، آیت الله صدر و حکیم اقدامات زیادی کردند و نقش آنها در استان خوزستان محرز است.
آیت الله اراکی افزود: آیت الله شفیعی عالمی بزرگوار، راهنما، معلمی خدمتگزار و زاهدی با تقوا بود که حجت الاسلام سیدمحسن عالم فاضل باتقوا و تلاشگر و شهید سید مرتضی از دستاوردها و برکات ایشان در استان خوزستان است ‌.
وی خوزستان را عالم پرور دانست و بیان کرد: قدردانی از برکات وجود ایشان و تدریس هایی که انجام دادند، به جا است.
آیت الله اراکی اظهارکرد: بزرگانی در صحنه علم، جهاد شهادت در استان خوزستان تربیت شدند که نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور نقش اساسی در حفظ دین داشتند .
وی ضمن قدردانی از زحمات آیت اله شفیعی خواستار طول عمر طولانی برای ایشان و آیت اله جزایری شد و افزود: مردم باید قدر این شخصیت ها را بدانند.
این عضو شورای عالی حوزه های علمیه خیر و برکت جامعه را حاصل برکت خانه های عالمان دانست و گفت: امنیت و امان، امانتداری و اخلاص از برکت این عالمان بزرگ است .
وی افزود: عالم دین بزرگترین نعمت خدای متعال بر هر جامعه و جمعیتی است و خوشبختانه عالمان برجسته ای امروز در سطح استان و مجلس داریم؛ اگر در خوزستان شهید تقدیم کردیم و رزمندگان توانستند اسلام را حفظ کنند نتیجه تربیت چنین عالمانی بزرگ است .
آیت الله اراکی اضافه کرد: افرادی که امنیت جامعه را حفظ کردند در مساجد تربیت شدند و از پای منبر عالمانی چون آیت الله شفیعی برخواستند.
وی ادامه داد: افرادی که به کشور خدمت کردند و با وجود همه مشکلات برای مردم جان دادند حاصل مساجد هستند که مدارس نیز باید اینچنین باشند.

این عضو شورای عالی حوزه های علمیه مسجد را خاستگاه تطهیر جامعه و خانه حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) دانست و گفت: مساجد و مدارس باید سرچشمه تطهیر باشند و بدر کنار هر مدرسه، بنا شوند تا دانش آموزان در مساجد نماز بخوانند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در کشور خدمت می کنند باید پاک باشند، افزود: هنرمند و نویسنده ای به کشور خدمت می کند که پاک باشد؛ ضرر هنرمند و نویسنده ناپاک به کشور بیشتر از هر چیز دیگر است.
آیت الله اراکی بیان کرد: دانشمندی می تواند خدمتگزار باشد که از مسجد برخیزد؛ ارتباط و پیوند بین مسجد و مدرسه، بازار و مسجد و تمام اقشار با مساجد ضروری است .
این عضو شورای عالی حوزه های علمیه به رونق ارتباط ارتباط مردم با مساجد در دزفول اشاره کرد و گفت:
افراد متدین، مخلص و خدمتگزار از مساجد برخواسته اند و تجلیل عالم، نور و روح مسجد است.
وی از افرادی که برای برگزاری این مراسم ارزشمند تلاش کردند از جمله امام جمعه و مسوولان قدردانی و اظهار امیدواری کرد با تداوم چنین برنامه هایی، مردم با خدمات علما آشنا شوند زیرا علما متواضع و شهرت گریز هستند ولی خدماتشان باید به زبان آورده شود.
آیت الله اراکی بیان خدمات عالم و تجلیل از عالم را تجلیل از خدمتگزاری دانست و بیان کرد: زنده نگه داشتن این ارزش ها با قدردانی از خدمات عالمان امکان پذیر است .

وی با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند عالمانی آگاه و متعلمانی پیرو است، افزود: آیت الله شفیعی در دوران سخت نقش عظیمی در ایجاد امنیت در استان و پشت جبهه داشت که ناگفته های مربوط به امنیت پرجبهه در خوزستان یکی از ناگفته هایی است که باید بیان شود .
آیت الله اراکی افزود: مردم با تامین امنیت پشت جبهه توانستند از منافقان، کمونیست ها و فدائیان خلق در امان بمانند و از خود دفاع کنند که باید به این بخش از تاریخ جنگ نیز پرداخته شود .

وی ادامه داد: جبهه فقط یک صف نداشت لایه های زیادی پشت جبهه بود که اگر این لایه ها نبود جبهه پایدار نمی ماند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار