معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست تا نسبت به رعایت دقیق و مجدانه ی شیوه نامه های بهداشتی مثل قبل همت داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ 01 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی گفت: استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از دیده بوسی و البته تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون به خصوص افراد بالای 18 سال که از آخرین دریافت دز واکسن شان بیش از 6 ماه می گذرد برای کاهش شدت خسارات در موج احتمالی هشتم این بیماری توصیه می شود.
وی افزود: در حال حاضر زمزمه‌های بروز موج هشتم کرونا در کشور با شناسایی و مشاهده نخستین موارد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون؛ BQ۱ و XBB در حالی آغاز شده است که بعد از گذر از روزهای آرام بعد از موج هفتم، بعد از مدتی، ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور تشکیل جلسه داده و با تصویب مصوباتی، بر پوشش ماسک و انجام واکسیناسیون علیه کرونا به ویژه در افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از نوبت قبلی تزریق واکسن‌شان گذشته، رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی از سوی مردم، تشدید و اهتمام بر مراقبت‌های مرزی در تمام مرزهای کشور و کنترل ورود و خروج مسافران و همچنین بر لزوم تامین دارو و تجهیزات در بیمارستان‌ها و... تاکید کرد.
وی تاکید کرد: گفته می‌شود که مرگ ‌و میر حاصل از ابتلا به سویه‌های BQ۱ و XBB کمتر است و علائم بیماری‌زایی این سویه‌ها نیز خفیف‌تر از سویه‌های پیشین کرونا هستند، اما این موضوع نباید بهانه‌ای برای عدم رعایت پروتکل‌ها و بی‌توجهی به تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا باشد؛ چراکه ویروس هزار رنگ کرونا قابل پیش‌بینی نبوده و می‌تواند مانند موج‌های پیشین با اندک بی‌توجهی مجددا دچار جهش شده و کشور را دچار مشکل کند.
دکتر علیمحمدی گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار سویه‌های BQ۱ و XBB باید بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظیر استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های سربسته یا پرازدحام، رعایت فاصله‌گذاری و شست‌وشوی مداوم دست‌ها را جدی گرفته و همچنین اگر شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونای‌مان گذشته است، نسبت به تزریق دز یادآور آن اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار