استاندار مرکزی گفت: تقویت اعتماد عمومی باید سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 11 January 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در آیین جشنواره "گفتمان خدمت" در محل مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود:در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نشود که می توان گفت کمیته امداد امام خمینی ( ره) در این راستا پیشتاز و متولی است.
وی با بیان اینکه تقویت امید و اعتماد عمومی در جامعه برنامه اولویت‌دار دولت سیزدهم است یادآورشد:رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار خود با اعضای هیات دولت سیزدهم خطاب به رئیس جمهور فرمودند که بزرگترین سرمایه دولت امید و اعتماد مردم است که این مهم تا حدودی آسیب دیده و باید ترمیم شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز در نخستین دیدار خود با مسئولان در سال جاری، بزرگترین پروژه دولت را ترمیم اعتماد و امید مردم عنوان کرد که در کنار دیگر طرح‌های اقتصادی، اجتماعی و عمرانی با جدیت پیگیری می‌شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه این مهم اکنون در راس اقدامات دولت سیزدهم قرار دارد، تاکید کرد: از نخستین روز فعالیت دولت سیزدهم این مهم در دستور کار ویژه قرار گرفت و راهبرد پشت میز نشینی به حضور مستقیم، بی واسطه و بدون وقفه میان مردم تغییر کرد که ۳۸ سفر رئیس جمهور و هیات دولت به تمام استان‌های کشور طی یکسال ، بیانگر این رویکرد است.
مخلص الائمه اضافه کرد:نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با درایت امام راحل و با هدف خدمت به مردم و محرومان جامعه و پیشرفت و توسعه کشور راه‌اندازی شدند و در عمر با برکت انقلاب اسلامی نیز خدمات ماندگاری از خود به جا گذاشته‌اند.
رئیس جشنواره "گفتمان خدمت" کشورهم گفت: اجرای طرح گفتمان خدمت و جهاد تبیین لبیک به رهبر معظم انقلاب است و مسئولان باید در این مسیر گام‌های موثری بردارند.
حجت الاسلام عبدالرسول هاجری افزود: طرح گفتمان خدمت با هدف ایجاد امید و تقویت اعتماد عمومی طراحی شده و افرادی که توفیق خدمت در این مسیر را دارند باید خالصانه‌تر از قبل در این مسیر گام بردارند تا ایرانی آبادتر تحویل آیندگان دهیم.
وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نماد خدمت خالصانه و صادقانه به نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: ابعاد شخصیتی این ستاره‌های خدمتگزار باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود تا مسیر خدمت‌رسانی برای رضای خدا گسترده‌تر شود.
رئیس جشنواره گفتمان خدمت کشور اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم به ویژه قشر محروم جامعه باید بدون منت باشد و در این راستا باید نمادهای خدمت که ائمه اطهار(ع) بودند را سرلوحه و الگو قرار دهیم چرا که آنها از بزرگترین سرمایه خود که فرزندانشان بودند، گذشتند.
حجت الاسلام هاجری تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان ارشد، بسیجیان و طلاب در استان مرکزی به عنوان دومین استان کشور، چراغ گفتمان خدمت را روشن کنند و دست نیازمندان را به گرمی بفشارند و در این مسیر پرتوان‌تر از گذشته گام بردارند.
معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) هم گفت: الگوگیری از حضرت زهرا(س) در انفاق و نیکوکاری یک ضرورت مهم است و ولایتمداری و کمک به محرومین مهمترین شاخصه فرهنگ فاطمی است.
حبیب‌الله آسودهافزود: امروز جشنواره گفتمان خدمت با رویکرد تبیین خدمات صادقانه جامعه روحانیت به مردم برگزار می‌شود و این جشنواره به مردم می گوید دولت و نظام اسلامی با همه توان برای خدمت رسانی تلاش می کند.
وی تاکید کرد: رویکرد مهم دولت سیزدهم خدمت و رفع مشکلات معیشتی مردم است و امروز دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ای می‌خواهد واقعیت‌ها را وارونه نشان دهد.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت از ابتدای انقلاب تاکنون علاوه بر هدایت فقهی و دینی حوزه اجتماعی را فراموش نکرده و همواره با حضور در صحنه برای مردم منشاء خیرات و برکات فراوان بوده است.
آسوده اضافه کرد: از ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در کشور پنج هزار مورد آن روحانی محور هستند و روحانیت از زلزله، سیل و کرونا تا رفع مشکلات مختلف و اشتغال زایی سازندگی در کنار مردم بودند و این باید به خوبی برای مردم تبیین شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم گفت: امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی و انقلابی در جامعه مهمترین هدف جشنواره گفتمان خدمت است.
مجید مومنی اظهار داشت: یکی از مهمترین راهبردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) حضور فعال در مساجد برای تحقق فریضه مهم جهاد تبیین و نهضت روشنگری در راستای مقابله با توطئه‌های دشمنان است که با تمام ظرفیت دنبال می‌شود.
وی افزود: جشنواره "گفتمان خدمت" در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شده که به طور همزمان در استان‌های مرکزی و مازندران برگزار می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد:امیدآفرینی، ایجاد نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری مهمترین هدف جشنواره گفتمان خدمت است.
مومنی با اشاره با اینکه گروه‌های جهادی، گروه‌های تبلیغی و مراکز نیکوکاری در جشنواره گفتمان خدمت حضور دارند، گفت: ۵۱ نفر در قالب هفت کمیته تخصصی در برگزاری جشنواره گفتمان خدمت استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: توزیع ۱۲ هزار وعده غذای گرم، توزیع ۲ هزار بسته معیشتی، اعزام ۸۱۴ نفر به مشهد مقدس و نواختن زنگ گفتمان خدمت در مدارس و حوزه‌های علمیه از مهمترین برنامه‌های جشنواره خدمت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار