امام جمعه بندرعباس:
تابناک هرمزگان// امام جمعه بندرعباس گفت: غرب به دنبال آن است زن مسلمان عفت، شرافت و عزت و آزادگی خود را از دست بدهد و قداست زن لکه دار شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 13 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها برای بشریت یک الگوی به تمام معنا در ابعاد مختلف هستند. 

وی افزود: حضرت زهرا الگویی است که باید جهانیان با ایشان بیشتر آشنا شوند، آن حضرت شخصیتی جامع بودند که با معرفی ایشان می‌توان با دنیای غرب که مدعی دفاع از حقدف زنان است مقابله کرد. 

امام جمعه بندرعباس زنان جامعه بایستی حضرت زهرا را به عنوان الگویی برای تربیت دختران خود به آنان بشناسانند گفت: در مواقع حساس و در حوزه‌های مختلف هر کجا نیاز به حضور حضرت زهرا بود ایشان به عنوان مدافع ولایت در صحنه حاضر می‌شدند و از امام خود دفاع می‌کردند. 

وی تصریح کرد: زنان در جامعه اسلامی نقش ویژه‌ای دارند و علاوه بر نقش مهم مادری و تربیت فرزندانی که می‌توانند آینده کشور را بسازند، در بالندگی و سعادت جامعه نیز نقش آفرین هستند و در عرصه‌های مختلف هم دوش مردان حضور دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: زن مسلمان باید عفت، پاکی و پاکدامنی را از حضرت زهرا به عنوان الگوی اصیل بیاموزد و به دختران انتقال دهند، زن در آیین اسلام شریف و منشا رشد است. 

وی با تبیین جایگاه زن در جوامع اسلامی نسبت به جوامع غربی گفت‌: در جوامع غربی زن بیشتر به عنوان کالا و ابزار تحقیق و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در اسلام جایگاه زن، به نحوی است که معتقدیم از دامان زن مرد به معراج می‌رسد. 

 عبادی زاده گفت: غرب به دنبال آن است زن مسلمان عفت، شرافت و عزت و آزادگی خود را از دست بدهد و قداست زن لکه دار شود حال آنکه اسلام به فکر تعالی زن است،جوامع غربی با فرهنگ برهنگی به انحطاط کشیده شده اما در نظام اسلامی عدالت میان زن و مرد وجود دارد. 

وی اشاره کرد: یکی از آمار بسیار خوب در حوزه زنان میزان سواد آموزی زنان است که 80 درصد زنان در زمان شاه بی سواد بودند اما امروز آمار سوادآموزی رشد کرده و کمتر از 10 درصد بی سواد وجود دارد. 

امروز پس از برگزاری نماز جمعه بندرعباس نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی اقدام ننگین نشریه فرانسوی را محکوم کرده و از جایگاه ولایت دفاع کردند. 

انتهای پیام//

منبع: ایسنا
برچسب ها: امام جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار