تابناک هرمزگان// سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: در ۹ ماهه امسال ۷۰ فروند شناور متخلف و بدون مجوز صیادی و ۱۶ فروند شناور بی هویت توسط این یگان در آّبهای استان توقیف شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 14 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//سروان مهرداد رامش جان روز شنبه با تشریح عملکرد ۹ ماهه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان افزود: در این مدت همچنین ۷۱ جفت تخته ترال قایق، ۶۵ دستگاه تور ترال قایق، سه جفت تخته ترال لنج، یک دستگاه تور ترال لنج، هشت دستگاه پرساین و یکهزار و ۲۱۳ طاقه تور منوفلامنت کشف شد.

وی بیان کرد: در این راستا ۹۲ نفر متهم دستگیر شدند و برای همه شناورهای توقیفی نیز پرونده تشکیل شد.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اظهار کرد: بیش از ۴۰ پرونده به کمیسون تخلفات صید و صیادی شیلات استان معرفی شد و بخشی نیز به مراجع ذی صلاح معرفی شده اند.

سروان رامش جان با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات در یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در کنار گستردگی نوارساحلی هرمزگان و برخورداری این استان از بزرگترین ناوگان صیادی و بیشترین صیاد و بنادر صیادی در سطح کشور گفت: حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آب‌های تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران و همچنین ایجاد آرامش دریا در حوزه صید و صیادی از مهم ترین وظایف این یگان است که با تعصب و تلاش مجموعه شیلات هرمزگان با وجود همه کمبودها و کاستی ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

وی تاکید کرد: شماره تلفن ستاد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

هم اکنون افزون بر ۳۵ هزار صیاد با حدود چهار هزار و ۶۰۰ فروند شناور در آب‌های استان هرمزگان مشغول به صیادی هستند که صیدغیرمجاز تهدیدی جدی برای اشتغال این افراد است.

انتهای پیام//

برچسب ها: شناور متخلف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار