به منظور مشارکت جامعه ورزش و جوانان کرمانشاه در اهداء خون، طرح "هر هفته، یک پویش" از هفته جوان راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 21 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا منوچهر حاتمی سرپرست اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه، امروز(دوم اسفند) در مراسم انعقاد تفاهم نامه‌ این طرح بین اداره کل ورزش و جوانان و انتقال خون کرمانشاه، با اشاره به گستردگی جامعه ورزشی و سازمانهای مردم نهاد استان، اظهار کرد: جامعه ورزش کرمانشاه و سازمان های مردم نهاد متشکل از جوانان، از گذشته تاکنون در بحران‌ها و حوادث مختلف نشان داده‌اند که علاقمند به مشارکت در کارهای خیر و نجات جان انسانها هستند.

وی ادامه داد: امروز هم که سازمان انتقال خون استان برای جان انسانها نیاز به اهداء خون دارد، جامعه ورزش و جوانان استان پیشقدم شده‌اند تا در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه برای مشارکت جامعه ورزش و جوانان استان به اهداء خون برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته، اعلام کرد: بر این اساس در نظر داریم که طرح "هر هفته یک پویش" را راه اندازی کنیم تا هر هفته شاهد مشارکت ورزشکاران یکی از هیات‌های ورزشی استان و اعضای یکی از سمن‌های حوزه جوانان در امر اهداء خون باشیم.

به گفته این مسئول، این پویش از حدود دو هفته دیگر همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و آغاز هفته جوان در استان کلید خواهد خورد.

حاتمی در پایان اعلام کرد: در استان کرمانشاه نزدیک به 100 هزار ورزشکار سازمان یافته در زیرمجموعه 48 هیات ورزشی و به همین میزان هم ورزشکار غیرسازمان یافته داریم که بخش قابل توجهی از آنها می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون کرمانشاه نیز با اشاره به نیاز مبرم این سازمان به اهداء خون، اظهار کرد: هرساله در آستانه تعطیلات نوروز و نیز در ایام ماه مبارک رمضان با کاهش تعداد اهداء کنندگان خون مواجه می‌شویم که در این رابطه نیازمند به مشارکت دستگاه‌ها و ارگانهای مختلفی از جمله ورزش و جوانان استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ورزشکاران طیف وسیعی در جامعه هستند و خون سالمی هم دارند، بنابراین از همه آنها دعوت می کنیم تا در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار