مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان در هفته منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ 26 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا انشاءالله کولانی با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی(۱۵ تا ۲۲ اسفند) با همکاری دوستداران طبیعت ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان غرس خواهد شد، اظهار کرد: این نهال‌ها در مناطق سردسیری شامل گونه‌های افرا، زبان گنجشگ، اقاقیا، عرعر و ارغوان و در مناطق گرمسیری شامل اکالیپتوس است.

وی با بیان اینکه امسال توزیع نهال در هفته منابع طبیعی با کنترل بیشتری نسبت به سنوات گذشته انجام خواهد شد، گفت: در تلاشیم تا روند توزیع نهال را ساماندهی کرده و تنها در صورت مشخص بودن محل کاشت اقدام به توزیع نهال کنیم تا سرمایه‌های استان هدر نروند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به برنامه تولید نهال در نهالستانهای استان در سال جاری داشت و گفت: امسال برای تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان برنامه ریزی کرده‌ایم که این هدفگذاری با همکاری جوامع محلی و دوستداران طبیعت محقق خواهد شد.

 از سال آینده سالانه ۲ میلیون اصله نهال در استان تولید خواهد شد

وی با بیان اینکه از سال آینده سالانه دو میلیون اصله نهال در استان تولید خواهد شد، گفت: بنا داریم در یک بازه زمانی چهار ساله هشت میلیون اصله نهال در استان تولید کنیم تا بتوانیم سهم خود را از طرح تولید یک میلیارد اصله نهال تا افق سال ۱۴۰۵ به دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی محقق کنیم.

کولانی با بیان اینکه استان کرمانشاه دو نهالستان گرمسیری و سردسیری دارد، گفت: نهالستانهای استان ظرفیت تولید دو میلیون اصله نهال در سال را دارند.

 وی ادامه داد: نهالستان سردسیری استان که به تولید نهال گونه‌های سردسیری اختصاص دارد، در شهرستان اسلام آباد غرب قرار داشته و ظرفیت تولید سالانه ۱.۳ میلیون اصله نهال را دارد. نهالستان گرمسیری نیز که خاص تولید گونه‌های گرمسیری است، با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال در شهرستان سرپلذهاب قرار دارد.


فضای سبز کرمانشاه توسعه می‌یابد

کولانی اشاره‌ای هم به برنامه استان برای بالا بردن سطوح فضای سبز داشت و گفت: در تلاشیم تا با همراهی سمن‌ها و NGOها فضای سبز استان را گسترش دهیم.

 وی ادامه داد: در زمینه توسعه فضای سبز اقدامات خوبی در استان در دست انجام است که با اجرایی شدن آنها شاهد توسعه فضای سبز استان خواهیم بود، کما اینکه توسعه فضای سبز نسبت به گذشته در شهرستان کرمانشاه مشهود است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار