مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه تامین نیاز خونی مراکز درمانی در اولویت قرار دارد، گفت: ۴۷ هزار کرمانشاهی از ابتدای امسال نسبت به اهدای خون اقدام کردند.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 27 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مریم میرزاده اظهار کرد: سازمان انتقال خون کرمانشاه از طریق اهدای خون اهداکنندگان مستمر خود نیاز مراکز درمانی استان کرمانشاه به ویژه بیماران نیازمند اقدام می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۵۰ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند که بر اساس شرایط اهدای خون ۴۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۹۵ درصد اهداکنندگان را آقایان و تنها پنج درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

میرزاده خاطرنشان کرد: باید با انجام اقدامات فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ اهدای خون در بین بانوان و قشر جوان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه واقع در خیابان بنت الهدی مقابل فرمانداری روزانه از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از هشت و ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و همچنین در مرکز اهدای خون جنب بیمارستان معتضدی در ایام غیرتعطیل طی روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ انجام می‌شود و خونگیری در شهرستان‌ها به صورت سیار انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار