وزیر دادگستری گفت: همکاری قوه قضاییه و محیط زیست را برای رفع مشکل آلودگی هوای اراک خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ 28 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، امین حسین رحیمی هشتم اسفندماه در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی، در جلسه با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: پیگیر مسئله آلودگی هوای اراک  خواهیم بود، قوه قضاییه هر کمکی که بتواند به دولت و سازمان محیط زیست می کند تا مشکل آلودگی هوای اراک حل شود.
در این جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تا سال ۹۸ نیروگاه حرارتی شازند گازسوز بوده است، اما طی دو سال اخیر مازوت سوز شده و این امر روند آلودگی هوا را تحت تاثیر قرار داده است.
یوسف یوسفی با بیان اینکه از ۵۰ روز هوای ناسالم اراک در سال ۱۳۹۸، به ۱۳۴ روز ناسالم در سال جاری رسیده ایم، گفت: آلاینده مسئول هوای اراک در روزهای اخیر، دی اکسید گوگرد ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند است که بیماری ها و باران های اسیدی را رقم می زند.
وی با بیان اینکه قطعا با سرمایه گذاری وزارت نیرو و نفت می توان راهکارهای مناسبی را اجرایی کرد و مسئله حقوق عامه در موضوع هوای پاک را محقق کرد، افزود: می توان این صنایع را موظف به استفاده و ذخیره سوخت های جایگزین و ال پی جی کرد. در حال حاضر پالایشگاه شازند دو میلیون لیتر مازوت با نیم درصد سولفور را طبق تعهد، به صنایع کشتیرانی می دهد و مازوت دارای ۲.۵ تا ۳ درصد سولفور را در اختیار صنایعی چون نیروگاه قرار می دهد. باید راهکاری پیدا کرد تا حداقل برای استفاده از مازوت در نیروگاه، مازوتی با آلایندگی کمتر استفاده شود.
یوسفی اضافه کرد: در استان مرکزی صنایع هر سه ماه یکبار ارزیابی می شوند و در صورت آلودگی، اخطارهای لازم داده می شود. تعدادی از واحدها که به اخطارها توجه نمی کنند، در لیست صنایع آلاینده قرار می گیرند و باید عوارض آلایندگی پرداخت کنند و این عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها داده می شود که عموما در محل مناسب و برای رفع آلودگی و رفع عوامل آلاینده هزینه نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار