معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه تصادفات فوتی نوروز یزد ۵۹ درصد کاهش یافت، گفت: با این کاهش یزد در رتبه نخست کاهش تصادفات فوتی کشور ایستاد.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 04 April 2023

سیدمحمد جواد ابوالحسینی در نشست شورای ترافیک استان یزد اظهار داشت: در ابتدای طرح ترافیکی نوروز 1402 نشستی با حضور سردار مومنی برگزار شد و با توجه به آمار تلفات و تصادفات سال گذشته، برنامه‌ریزی بر کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در امسال و به ویژه نوروز صادر شد.

وی افزود: پیرو این تصمیم برنامه‌های متعددی در حوزه اجرا در دستور کار تمامی اعضا قرار گرفت از جمله اینکه طرح نوروزی متوقف به تقویم اعلامی کشور قرار داده نشد و از 14 اسفند برنامه‌ها به صورت مستمر در سطح جاده‌های استان شروع شد و چند ساز و کار اصلی در جاده‌ها انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: حضور مستمر تمامی نیروهای انتظامی و امدادی و اکیپ‌های ساماندهی شده توسط فرمانداران در سطح جاده‌ها، اجرای برنامه‌های ویژه جهت آشکارسازی دماغه‌ها، اصلاح روسازی، رفع نقاط خطرساز انجام دادند و همزمان با آغاز تعطیلات سطح ایمنی راه‌های استان نسبت به قبل آن افزایش خوبی پیدا کرد.

ابوالحسینی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی شاهد افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بودیم و مجموعا هفت درصد تردد‌های جاده‌ای ما به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی گفت: برپایی نوروزگاه‌ها به عنوان مجتمع‌های موقت بین راهی در این ایام ایجاد شد تا بتوانیم برای تامین امنیت مسافران به ویژه با توجه به میزان افزایش تردد اقدام خوبی انجام داده باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: یکی از دلایل عمده حوادث ترافیکی در سال‌های گذشته بحث خواب آلودگی، خستگی و عدم امکان کنترل در سطح جاده‌ها بود که برای این موضوع 34 نوروز گاه ایجاد شد.

ابوالحسینی بیان کرد: در حوزه درون شهری هم برنامه‌های ویژه‌ای از سوی فرمانداران به عنوان روسای شورای ترافیک شهرستان‌ها اتخاذ شد و نهایتا آمار و ارقامی که امسال ایجاد شد به این صورت است که یزد از لحاظ متوفیان برون شهری بیشترین میزان کاهش را در کشور داشته و از لحاظ فقره فوتی هم سومین استان در حوزه کاهش تصادفات بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه درون شهری علی رغم اینکه کاهش نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، به میزان اقدامات و آمار برون شهری با توفیق روبرو نبودیم گفت: خوشبختانه در این ایام تمامی دستگاه‌های مرتبط حضور و همکاری کامل و خوبی داشتند که منجر به کسب نتایج مثبت به ویژه در محورهای برون شهری بودیم.

شیشه بری مدیرکل فنی استانداری یزد هم در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تلاش برای کاهش تلفات جاده‌ای اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار ما در این حوزه است.

وی ادامه داد: استان یزد سال 1402 نسبت به سال 1401 با هفت درصد رشد تردد روبرو بوده که 68 درصد جاده‌ها را به لحاظ کنترل سرعت با استفاده از ظرفیت پلیس راه کنترل کردیم که به لحاظ عددی خوب است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد خاطرنشان کرد: 27 پایگاه شهری و 38 پایگاه جاده‌ای اورژانس در این ایام در نظر گرفته شده که بالغ بر 950 ماموریت نیروهای آن ثبت شده است.

شیشه‌بری خاطرنشان کرد: تعداد آمبولانس‌های اعزام شده هلال احمر هم 14 مورد بودند که به حوادث اعزام شدند و 193 نفر نیروی هلال احمر در این ایام در جاده‌ها مستقر شدند.

وی گفت: در بحث برونشهری، وضعیت تعداد متوفی از 25 اسفند سال گذشته تا دیروز هشت نفر با 56 درصد کاهش بوده که اردکان دو نفر، یزد دو نفر، تفت، زارچ، مهریز و مروست هم هر کدام یک نفر فوتی در تصادفات داشتند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد گفت: در بحث درون شهری هم از لحاظ تعداد کاهشی تلفات درون شهری با استان گیلان رتبه 19 هستیم و در مجروحین هم استان بیست و ششم هستیم که در حوزه مجروحین نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بودیم.

شیشه‌بری با بیان اینکه یکی از مواردی که در بحث تلفات و تصادفات درون شهری وجود دارد فعال نبودن دوربین‌های درون شهری است خاطرنشان کرد: عدم حضور نیرو در برخی از نوروزگاه‌ها بعد از ساعت شش عصر به علت خستکی کار و عدم مشارکت برخی معادن و کارخانه جات از جمله مشکلاتی است که در این ایام شاهد آن در بخش برون شهری بودیم.

وی افزود: ارتباط موثر با نیروهای استانی فعال در زمان طرح، حضور شهرداران و پلیس راهور در جلسات طرح نوروزی و پیگیری جدی در خصوص نصب دوربین‌های کنترل سرعت در معابر شهری از جمله پیشنهاداتی است که برای کاهش تصادفات به ویژه در داخل شهر ارائه شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار