سرپرست معاون صنایع‌دستی استان یزد، از فروش بیش از 30 میلیارد تومان محصولات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 05 April 2023

عبدالمجید عربی اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین‌ماه، ۵۳ بازارچه صنایع‌دستی در قالب ۴۹۶ غرفه در بناها و مکان‌های تاریخی استان، به تولید و عرضه صنایع‌دستی عمدتاً بومی یزد پرداختند.

وی بابیان این‌که برپایی این بازارچه‌ها در راستای معرفی هنرهای اصیل و بومی استان یزد به گردشگران خارجی و داخلی و حمایت از هنرمندان استان انجام شد، افزود: این بازارچه‌ها در شهرستان‌های ابرکوه، میبد، بافق، خاتم، بهاباد، تفت، اردکان و یزد برپاشده بودند و صنایع‌دستی استان را در رشته‌های گلیم‌بافی، کاربافی، سبدبافی، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، منسوجات سنتی و ... به علاقه‌مندان عرضه کرده‌اند.

سرپرست معاون صنایع‌دستی استان یزد با اعلام این مطلب که ایام نوروز بهترین فرصت برای فروش، عرضه و معرفی محصولات صنایع‌دستی استان به گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: سفال و سرامیک و دست بافته‌های سنتی یزد از جمله محصولاتی بودند که بیشترین فروش را در ایام عید نوروز امسال به خود اختصاص داده‌اند.

عربی تصریح کرد: افزایش سفرهای درون‌شهری در استان و استقبال مردم یزد از بازارچه‌ها، هدفمندی محصولات صنایع‌دستی استان نسبت به سلیقه روز بازار و قیمت‌گذاری مناسب موجب رونق بازارچه‌های نوروزی امسال و فروش خوب آن‌ها بوده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی یزد در پایان با بیان این‌که یزد از استان‌های توانمند در حوزه صنایع‌دستی است، خاطرنشان کرد: برگزاری این بازارچه‌ها اقدامی مهم در راستای تقویت اقتصاد صنایع‌دستی و وضعیت اقتصادی هنرمندان این حوزه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار