حجت الاسلام نصیر الاسلامی با بیان اینکه به صورت ویژه طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 08 April 2023

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.  

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت‌های انسان تقدیر می‌شود، افزود: شب قدر یکی از شب‌های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب‌های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: در این شب امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه‌ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می‌شود، تقدیر می‌شود.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این شب زن و مرد، پیر و جوان چهره جان را با اشک توبه، از غبار تن زدودند و از خدای رمضان مسیر نورانی سعادت را خواستار شدند.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش بی‌بهانه گناهان و پر نعمت‌ترین خوان رحمت خداست، بیان کرد: شب قدر، شبی که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد؛ شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را  مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی عنوان کرد: در میان شب‌های ماه بابرکت رمضان، شب‌های قدر از فضیلتی دیگر برخوردار است، شبی که خداوند آن را از هزار ماه برتر می‌داند.

وی گفت: یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب  عاشقانه معبود خویش را  نیایش می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت برنامه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بصورت زنده از محل بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران و شب بیست و سوم از محل بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهرستان کهگیلویه بصورت زنده از شبکه دنا پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت در شب‌های قدر، بقاع متبرکه میزبان زائران و گردشگران مذهبی با افطاری ساده می‌باشند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد.

وی در پایان گفت: در روایات اهل بیت (علیه‌السّلام) آمده است: فرشتگان در شب قدر فرود آمده و در زمین پخش می‌شوند، بر مجالس مؤمنین گذسته بر آنان سلام کرده و برای دعای آنان آمین می‌گویند، تا آنگاه که سپیده دم طلوع کند و در این شب دعای کسی رد نمی‌شود، مگر دعای عاق والدین، قطع کننده رحم، کسی که شراب بنوشد و کسی که دشمنی مومنی در دلش باشد.

طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان هر ساله توسط اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بقاع متبرکه شاخص استان با حضور مبلغین بومی و غیر بومی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار