معاون آموزش و پرورش استان البرز جزئیات اجرای طرح جدید در مدارس را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 17 April 2023

جزئیات اجرای طرح جدید آموزش و پرورش در مدارس اعلام شد

به گزارش «تابناک البرز» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز گفت: طرح شهید «کاظمی آشتیانی» به منظور بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای فرایندهای یاددهی و یادگیری در مدارس متوسطه این استان کلید خورد.

لیلا الماسی اظهار کرد: طرح شهید کاظمی آشتیانی به منظور بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای فرایندهای یاددهی – یادگیری در مدارس متوسطه این استان کلید خورد.

او با اشاره به اینکه شیوه‌نامه اجرایی برنامه‌ها و رویدادهای کیفیت بخشی و ارتقای فرایندهای یاددهی - یادگیری (طرح شهید کاظمی آشتیانی) به مدارس استان ابلاغ شده است، افزود: جهت‌گیری‌های کلان آموزشی و تربیتی، بر محور سند تحول بنیادین استوار شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز اعتلای جایگاه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت و ارزشیابی حوزه ستادی و پرهیز از ورود به امور اجرایی، تثبیت و تحکیم جایگاه مدارس به‌عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور و ارتقای کیفیت مدارس و ایجاد فرصت‌های آموزشی و تربیتی متنوع به‌منظور زمینه‌سازی مواجهه منطقی متربیان و مربیان با مسائل گوناگون آموزشی، علمی، پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی از جمله اهداف مهم اجرایی این طرح را تشکیل می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز جامعه هدف این طرح را دانش‌آموزان، هنرجویان، معلمان (دبیران و هنرآموزان) و مدیران مدارس دوره‌های اول و دوم متوسطه کشور در فعالیت‌هایی مانند المپیاد شایستگی محور، جشنواره نوجوان خوارزمی، جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و نمایشگاه، رویداد، بازارچه‌های کسب و کار و توانمندی‌های تولیدی و خدماتی مدارس متوسطه ذکر کرد.

الماسی تصریح کرد: برنامه‌های این طرح در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و در نهایت در سطح ملی است که از زمستان ۱۴۰۱ آغاز و تا تابستان ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: کارگروه طرح شهید سعید کاظمی آشتیانی در آموزش و پرورش استان البرز نیز تشکیل شده است.

رهبر انقلاب ۱۰ سال بعد از درگذشت کاظمی آشتیانی از وی با عنوان شهید یاد کردند و فرمودند: کاری که شهید کاظمی در زمینه سلول‌های بنیادی پیش‌آهنگ آن بود؛ کار بسیار بزرگی بود و از وی به عنوان یکی از پیشروان کارهای انقلابی در کشور نام بردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار