مدیر کل صمت استان ایلام؛
مدیر کل صمت استان ایلام بیان کرد : در زمینه اصناف و پروانه های صنفی در استان ایلام ۴۰ هزار واحد صنفی در غالب ۱۴۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 21 April 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ رضا محمدرحیمی بیان کرد : اداره کل صمت استان ایلام در راستای اهداف سازمان در حوزه تولید چهار رویکرد اساسی را در سال جاری در ادامه رویکردهای سال گذشته با توجه به شعار سال مبنی بر مهار تورم و افزایش تولید دنبال خواهد کرد.

وی گفت : یکی از این‌ رویکردها احیای واحدهای راکد و غیر فعال است که در این زمینه سال گذشته ۳۶ واحد صنعتی و معدنی به چرخه تولید بازگشته اند.

محمدرحیمی افرود :  یکی دیگر از رویکردهای اداره کل صمت ایلام افزایش ظرفیت واحدهایی بود که کمتر از ظرفیت اسمی خود مشغول به فعالیت بودند، که در این راستا نیز ۲۲ واحد در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ظرفیت داشتند.

وی ادامه داد :  همچنین دو رویکرد در حوزه طرح های صنعتی شامل تکمیل طرح های نیمه تمام ویا در دست اجرا و همچنین تصریح در راه اندازی آنها و شروع طرح های سرمایه گذاری جدید است.

وی گفت : در راستای افزایش تولید و اشتغال در نظر داریم با ورود هلدینگ های سرمایه گذاری به صنعت استان شاهد رشد چشمگیری باشیم به طوریکه هم‌اکنون با حمایت استاندار در سال گذشته، برای اولین بار در تاریخ استان توانستیم با اغنای شرکت تامین اجتماعی (شستا)در جهت پروژه تولید کاغذ سنگی (کاغذ از کربنات کلسیم) در شهرستان چرداول با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، گام مهمی در این راستا برداریم.

محمدرحیمی  با اشاره به اینکه همچنین در این راستا در حال مذاکره جهت راه اندازی شرکت تولید کولر آلکاریو(هیدرات پتاسیم ) در شهرستان آبدانان هستیم و امیدواریم این مهم نیز در جهت توسعه بیشتر این شهرستان تحقق یابد.

مدیر کل صمت استان ایلام افرود : ۳۳ پروانه صنعتی جدید و ۱۸۰ جواز تاسیس در سال گذشته با ثبت در بستر سامانه ملی مجوز ها صادر شده است.

وی  اظهار کرد : ثبت اشتغال ۲ هزار و ۴۶۸ نفر جدید در حوزه واحدهای صنعت، معدن و تجارت (صنوف،طرح های صنعتی در حال احداث و معادن) در سال گذشته در سامانه رصد باعث شد، این اداره کل جز۵ دستگاه برتر استان در حوزه اشتغال باشد./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار