آیت الله اعرافی:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که انتظار می رود مسئولان و مردم در راستای رشد و تعالی کشور همت مضاعف داشته باشند، گفت: حوزه های انتخابیه کشور باید عادلانه توزیع شود تا فرصت پیشرفت و توسعه متعادل و متوازن برای همه ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 24 April 2023

آیت الله علیرضا اعرافی در جمع مردم و نخبگانی میبدی که به مناسبت عید سعید فطر انجام شده بود، اظهار کرد: این عید، عید انسان‌های پاک و موحد است که در ماه مبارک رمضان مساجد به نور حضور آنها روشن شد و راهپمایی قدس با حضور آنها پرشکوه شد.

وی افزود: از همه کسانی که با حضورشان در جمعه و جماعت و راهپیمایی روز قدس و دیگر مراسمات دینی و معنوی و با خدمت به خلق خدا و دست گیری نیازمندان تلاش کردند سپاسگذارم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: شهر میبد از لحاظ سرانه‌های اخلاقی  و معنوی یک شهر سرآمد است، تلاش کنیم شهرمان را از همه جهات سرآمد و پیشتاز نگه داریم.

آیت‌الله‌اعرافی در بخشی دیگر از سخنان خود  درخصوص مسائل کشور تصریح کرد: انتظاری که از دولتمردان می رود آن است که بار سنگین گرانی و دشواری های معیشت را کاهش بدهند و این بار سنگین را از دوش مردم به ویژه قشر متوسط و ضعیف بردارند.

امام جمعه میبد تاکید کرد: باید مردم و دولت و مسئولان دست‌به‌دست هم بدهیم تا کشور را در این سختی‌ها پیش ببریم و مشکلات را کاهش بدهیم، دولت مردان و قوای سه گانه باید مسئولانه به این مسئله توجه کنند.

وی تأکید کرد: استان یزد گام‌های مهمی در رشد و تعالی و پیشرفت برداشته است اما کافی نیست، چند نکته مهم وجود دارد که انتظار می رود مسئولان استان باید به آن توجه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مدیریت کلان صنعت و معدن در استان با رعایت دانش بنیان بودن و رعایت محیط زیست نیازمند نقشه راه جدیدی است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول با نگاهی تازه برای استان طراحی کنند.

آیت الله اعرافی با بیان این‌که مدیریت مهاجرت به استان و تغییر ترکیب جمعیتی خطرهای فراوانی دارد و انتظار می‌رود با هوشمندی و دقت نقشه‌ای برای مهاجرت‌های به استان و از استان طراحی کنند، تصریح کرد: در مقوله آب اقدامات خوبی انجام شده است اما در میانه راهیم و همچنان استان شریف یزد و این کویر ایمانی با کمبود آب مواجه است، دولت مردان باید به آن دقت کنند.

وی تعریف و ایجاد زمینه تحول بزرگ در حوزه علمی و دانشی استان را ضروری دانست و بیان کرد: کارهای انجام شده در اصلاح امور فرهنگی کافی نیست، این استان دارالعباده است، شاخص پاکی و طهارت و ارزش مدار بودن و ویژگی‌های اخلاقی و عبادی استان باید صیانت شود.

امام جمعه میبد اظهار کرد: حوزه‌های انتخابیه مجلس باید بازسازی شود، حوزه‌های انتخابیه باید عادلانه و دقیق توزیع شود، تفت و شهرهای کم جمعیت نباید همراه با حوزه‌های انتخابیه پرجمعیت شود و شانس نماینده نداشته باشد، کمیسون های ذی ربط و مجلس شورای اسلامی به فکر این مسئله باشند.

آیت الله اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ اولویت برنامه‌ای از طرف نماینده و فرماندار و با مشورت با دستگاه‌های مختلف تعیین شده است، ادارات در کنار امور جاری خودشان باید این اولویت ها را تا پایان سال محقق کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار