مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر "پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه" این استان هدفگذاری اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 24 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، جمشید امیدی در جمع خبرنگاران، افزود: تجلیل از کارگران نمونه، میثاق با آرمان‌های انقلاب و گلباران قبور مطهر شهدا، بازدید از مجموعه استخر کارگران در حال اجرا، دیدار از کارگران واحدهای تولیدی و اجرای مسابقات مختلف، بخشی از برنامه‌های این هفته است.
وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، حضور اعضای کمیته کارگری با لباس متحد در نماز جمعه، پیاده روی جامعه کارگری، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، بازدید از بیمارستان‌های تامین اجتماعی و اعزام کارگران نمونه برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، از دیگر برنامه‌های مهم است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۶۰ درصد شاغلین استان مرکزی معادل ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی است.
امیدی اظهار کرد: آمار شاغلین ۱۵ ساله این استان در سال گذشته ۲ و ۹۹ صدم درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته و آخرین آمار سال گذشته هنوز اعلام نشده است.
وی بیان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی از ۲۳ هزار و ۱۲۲ کارگاه در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۷۲۱ کارگاه در سال گذشته رسید که بیانگر افزایش دو و نیم درصدی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری این استان نیز از ۲۲۴ هزار و۴۰۳ نفر در بهمن ۱۴۰۰ به ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر در سال ۱۴۰۱ رسید که در این مدت، هشت هزار و ۱۲۷ نفر، معادل سه و ۶۲ صدم درصد افزایش داشت.
امیدی یادآور شد: در جامعه کارگری استان مرکزی علاوه بر حفظ وضعیت موجود، هشت‌هزار و ۱۲۷ نفر شغل جدید اضافه شد و این در حالی بود که ۶ هزار نفر نیز بازنشسته شدند.
وی گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، ۴۷ و ۲ دهم درصد سهم اشتغال استان مرکزی در بخش صنعت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری این استان از سه هزار و ۹۵۵ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۲۹۷ نفر در سال گذشته رسید که این بخش نیز با کاهش ۱۶ و ۶ دهم درصدی همراه بود.
امیدی اظهار کرد: تعداد دادخواست‌های واصله جامعه کار و کارگر در استان مرکزی با کاهش ۱۷ و ۲ دهم درصدی همراه شد و از ۶ هزار و ۷۱۹ نفر در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۶۰ نفر در سال گذشته رسید.
وی تصریح کرد: تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی با ۱۸ درصد افزایش به ۳۲۶ تشکل در پایان سال گذشته رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: یک‌هزار و ۹۶۳ فروشگاه زنجیره‌ای و مغازه در این استان در راستای اجرای طرح آزمایشی کالا برگ الکترونیک ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۲۸ فروشگاه و مغازه تجهیز شده است.
امیدی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۳۵۷ نظارت در استان مرکزی صورت گرفته است.
وی گفت: پارسال ۵۲ دوره آموزشی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید در این استان برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در سال ۱۴۰۰ یک‌هزار و ۲۲۹ مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شد اما این آمار در سال گذشته به چهار هزار و ۵۲۲ مجوز رسید.
امیدی اظهار کرد: اشتغال‌های ایجاد شده استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ بر اساس سامانه رصد کشور به ۱۴ هزار و ۱۴۱ نفر رسید اما این مهم در پایان سال گذشته به ۲۷ هزار و ۲۲نفر رسید.
وی گفت: تعهد اشتغال استان مرکزی در سال ۱۴۰۱، ایجاد ۲۳ هزار و ۸۲۶ فرصت بود که در پایان سال، ۱۳ درصد بیشتر از تعهد ایجاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار