رزمایش صحرایی بزرگ تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) در منطقه بوئین زهرا استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 14 October 2015
 رزمایش صحرایی بزرگ تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) در منطقه بوئین زهرا استان قزوین برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛فرمانده تیپ 316 زرهی همدان گفت: پیرو تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و با هدف به روز رسانی توان رزم در راستای دفع هرگونه تهدید و افزایش توان دفاعی یگان ها در رزم نامتقارن این رزمایش الگو برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی افزود: داوران این رزمایش متشکل از نمایندگان و افسران اعزامی از نیروهای چهارگانه ارتش و سپاه و نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح بودند.

وی گفت: ایجاد ادبیات مشترک مبتنی بر درک مفاهیم پایه در مدیریت و فرماندهی، جزء مطالبات اصلی ستاد کل نیروهای مسلح در اجرای این رزمایش است که امید است با ادامه این روند بتوان به سطح بالاتری از تعامل و هم فکری در خصوص انجام ماموریت ها با دیگر همرزمان نائل شد.

وی اظهار کرد: با توجه به بعد مسافت تا محل اجرای رزمایش، نیاز به حفر و ساخت سنگرها و تاسیسات، حجم عظیم نقل و انتقال تجهیزات و نفرات و تاکید بر ارائه و نمایش توانمندی های یگانهای پادگان این رزمایش به نحو مطلوب اجرا شد.

فرمانده تیپ 316 زرهی همدان بیان کرد: این رزمایش در دو حله اجرایی شد که مرحله نخست آن بصورت بازدید از یگان های پادگانی و مرحله دوم در مدت یک هفته بصورت رزمایش عملی صحرایی برگزار شد.

وی افزود: این رزمایش در منطقه 'آرا سنج' از توابع شهرستان بوئین زهرا استان قزوین برگزار شد و پدافند هوایی ضمن انجام تمرین های مختلف در قالب سناریوی اعلام شده از سوی هیات داوران نسبت به مقابله با انواع و اقسام رخدادهای مختلف از جمله رهگیری و ساقط کردن اهداف پروازی دشمن، دفع حمله زمین دشمن، تک شیمیایی هلی برن و شلیک انواع موشک ها و تسلیحات جمعی و انفرادی آماده می شوند.

این رزمایش در ساعت 10 صبح روز یکشنبه 11 مهر ماه سالجاری با استعداد یک گردان توپخانه پدافند هوایی، گروهانهای پیاده و مخابرات جنگ نوین، مهندسی رزمی، ادوات، انواع تانک و نفر بر سلاح های ضد زره و بهداری به اجرا درآمد و تمامی جنگ افزارها با استفاده از مهمات واقعی رزم اقدام به شلیک به اهداف از پیش تعریف شده کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار