مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید ٣ هزار تن قارچ در سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده میزان کشت و تولید قارچ در سال ١۴٠٢ افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 27 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
رحمان فیض قربانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برداشت قارچ در تمامی نقاط استان کرمانشاه از جمله مناطق کوهستانی انجام می شود و در سطح استان، گلخانه های صنعتی و کوچک به کاشت و تولید قارچ اختصاص داده شد. 
 
وی افزود: در استان کرمانشاه یک نوع قارچ با نام قارچ دکمه ای کاشت می شود ، انواع دیگر قارچ ها سمی هستند و قابل برداشت و پرورش نیستند، بین ۶۰ تا۸۰ هزار تومان قیمت برای قارچ درنظر گرفته می شود و هرساله قیمت فروش قارچ افزایش پیدا میکند.
 
وی ادامه داد: کشاورزان را جهت توسعه گلخانه پرورش قارچ و تبدیل فضای های غیر قابل استفاده به فضایی برای کشت قارچ، به افزایش سطح زیر کشت قارچ تشویق می کنیم و  در طول سال بین۱ الی ۲ هزار هکتار افزایش سطح گلخانه ای را داریم.
 
وی گفت: به گلخانه خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و به گلخانه صنعتی بسته به طرح اجرایی از ۴ تا ۱۸ درصد تسهیلات ارائه می شود. 
 
قربانی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۶ هزار هکتار قارچ  کشت و ۳ هزارتن قارچ تولید شده و در سال ۱۴۰۲ بین ۱ الی ۲ هکتار کشت اضافه می شود و  تولید نیز  به میزان ۳ الی ۳ هزار و ۵۰۰ تن افزایش می یابد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار