معاون خدمات مشترکین آبفا استان کرمانشاه:
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تعویض حدود ١۶ هزار کنتور خراب و معیوب مشترکین طی سال گذشته خبرداد و گفت: در سال ١۴٠١، در استان ۴ هزار انشعاب غیرمجاز آب شناسایی و جمع آوری شدند.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 29 April 2023

 رحمت الله جلیلیان
ارسلان عزیزپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به عمر مفید کنتورها پس از معیوب و مختل شدن کارکرد، باید به مرور از مدار خارج شوند به همین دلیل، تعویض کنتورهای خراب، به منظور ثبت دقیق داده‌ها و رعایت و حفظ حقوق تولیدکننده و مصرف کننده و اهمیت ثبت میزان مصرف مشترکین در تعیین میزان هدررفت‌های ظاهری و واقعی، جزو برنامه‌های همیشگی شرکت‌ آب و فاضلاب محسوب می‌شود. 
 
وی از مشترکین خواست تا در حفظ و نگهداری کنتورهای آب دقت کنند و افزود: شرکت آبفا استان کرمانشاه هر سال باید پاسخگوی حدود 12هزار مشترک جدید باشد که تامین کنتور آن ها هم مورد توجه است، 
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: محاسبه آب بها هنگام خرابی کنتور، بر اساس میانگین مصارف سیکل گذشته و به صورت علی‌الحساب محاسبه می‌شود ،آبفا تلاش می‌کند حقوق مصرف کننده رعایت شود از این رو متقاضیان کنتور آب در کرمانشاه نباید نگران محاسبه آب بها باشند.
 
عزیزپور با تأکید بر اینکه تمامی تقاضاها برای تعویض کنتورهای خراب آب با تامین محصول پاسخ داده می‌شود، گفت:باتوجه به وضعیت اقتصادی و به تبع آن تغییر در نرخ کنتور، محدودیت منابع مالی، کاهش تولیدات کارخانجات کنتورسازی و افزایش تقاضای کنتور در کل کشور، برای تأمین کنتور با سختی‌های بیشتری مواجه هستیم. 
 
معاون خدمات مشترکین آبفا استان کرمانشاه تأکید کرد: علیرغم مشکلات موجود، پیگیر تأمین و تعویض کنتورهای خراب مشترکین هستیم و این امر را با جدیت در دستور کار قرار دادیم تا براساس اولویت و با سرعت بیشتری نسبت به گذشته برای تعویض کنتورهای معیوب اقدام شود.
 
وی درخصوص انشعابات غیرمجاز اضافه کرد: باتوجه به جدیت مدیریت ارشد آبفای استان، شناسایی و تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز به طور ویژه در دستور کار معاونت خدمات مشترکین آبفای استان قرار گرفته، در همین راستا برای اولین بار اکیپ ویژه‌ای با تشکیلات سازمانی منسجم و منظم برای شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز تشکیل شده که طی 6 ماهی که از تشکیل آن می‌گذرد عملکرد مناسبی داشته است.
 
عزیزپور گفت: انشعابات غیرمجاز علاوه بر تضییع حقوق عمومی، هنگام نصب باعث ایجاد آسیب به شبکه می‌گردد و منجر به بروز مشکلاتی در تأمین آب مصرف کنندگان پایین دستی از جمله افت فشار و قطعی آب می‌شود بنابراین جمع‌آوری و پیگیری قضایی این انشعابات به طور جدی در حال پیگیری است.
 
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان کرمانشاه یادآور شد: طی سال گذشته قریب به 4 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شدند که در این راستا تعدادی از آنها تبدیل به مجاز و تعداد زیادی نیز جهت رسیدگی و برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
 
وی گفت: نظر به اینکه آب جزو منابع عمومی کشور محسوب می‌شود و برخورد با دست درازی کنندگان به آن برای دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است، پرونده‌های مربوط به انشعابات غیرمجاز در دادگستری استان به طور ویژه توسط قضات مورد توجه و قضاوت قرار می‌گیرد.
 
وی از صاحبان انشعابات غیرمجاز خواست تا پیش از آنکه با برخورد قضایی مواجه و مشمول جرائم سنگین شوند، با مراجعه به حوزه خدمات مشترکین امور آبفای هر شهرستان و تشکیل پرونده و طی کردن مراحل قانونی، از انشعاب مجاز آب شرب برخوردار شوند.
 
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان کرمانشاه در پایان از همه شهروندان خواست که درصورت مواجهه یا اطلاع از انشعابات غیرمجاز، موارد را با سامانه 122، حوزه خدمات مشترکین و یا امورات تابعه در شهرستان ها اطلاع دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار