دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه کارگران رکن اصلی تولید هستند، گفت: خانه کارگر برای مسکن کارگران برنامه‌ریزی کند.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 30 April 2023

محمدرضا حدادزاده در نشست با نمایندگان تشکل‌‌های کارگری استان یزد با اشاره به اقداماتی که دستگاه قضا در استان یزد در راستای حمایت از تولید انجام داده، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حمایت همه جانبه از تولید، دستگاه قضا با برگزاری جلسات متعدد و منظم اقدام به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع این مشکلات کرده که تاکنون هم بخش زیادی از آن برطرف شده است.

وی کارگران را رکن اصلی تولید دانست و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حمایت‌های دستگاه قضا از واحدهای تولیدی مد نظر بوده و هست، نوع برخوردی است که اگر فرمایان با جامعه کارگری داشتند و به صورت جدی نسبت به این موضوع تاکید داشته و داریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: مسائل و مشکلاتی که در جامعه کارگری وجود دارد باید به صورت جدی دنبال و رفع شود و در این زمینه تشکیل تشکل‌های کارگری قانونی در واحدهای تولیدی اهمیت بسیاری در پیگیری مطالبات آنها دارد.

حدادزاده با بیان اینکه در صورت امتناع واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای تولیدی بزرگ از تشکیل تشکل‌های کارگری، مطابق قانون موضوع پیگیری می‌شود، عنوان کرد: نباید به فضای دو قطبی کارگری و کارفرمایی دامن زد بلکه باید یک فضای همدلی را در عرصه تولید کشور با توجه به جنگ اقتصادی ایجاد کرد و حمایت دستگاه قضا استان از هر دو مجموعه کارگری و کار فرمایی به یک اندازه و در چارچوب قانون خواهد بود.

وی با اشاره به نقش خانه کارگر در پیگیری مسائل حوزه کارگران تصریح کرد: باید نقش این تشکل صنفی در مسائل کلان تصمیم‌گیری به صورت ویژه دیده شود، خانه کارگر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارفرمایان برای تامین مسکن کارگران به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم این قشر زحمت‌کش برنامه‌ریزی کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، افزود: در راستای حمایت از مسائل حوزه کارگری نماینده دستگاه قضا به صورت ماهانه در خانه کارگر استان با هدف پاسخگویی به مسائل حقوقی وقضایی کارگران حضور پیدا می‌کند، همچنین امکان حضور تیم‌های مشاوره حقوقی از کانون وکلا در خانه کارگر با رویکرد حل اختلاف در مسائل کارگری باید فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار